Beautystanbul

Make up and beauty blog

Powered by Blogger.
  • Home
  • Make Up
    • Face
    • Cheeks
    • Lips
    • Eyes
  • Skin Care
    • Acne
    • Moisturizers
    • Cleansers
    • Masks
    • Eye Creams
    • Toners
    • Hand Care
    • Peeling
    • Sun Protection
  • Perfumes
  • Hair Care
  • Nails
  • Accessories
  • Extras
    • Hauls
    • Empties
    • Monthly Favourites
    • Clean Up
<<<For English please scroll down>>>


Gereğinden fazla parfümüm olduğu için bu yazı biraz uzun olacak. Hayır, normal zamanlarda iğrenç kokmuyorum, sadece parfüm seviyorum. Bu koleksiyonu da seneler içinde yaptım, öyle pat diye almadım ama bir yerde dur demem gerektiğini biliyordum ve dedim. Son bir seneden fazladır parfüm almıyorum, ne kadar indirimde kampanyada ya da sınırlı üretim olması umrumda değil, kendime bir kural koydum ve en az 2-3 parfüm bitirmeden yeni parfüm almayacağım. 

Because I have more than enough perfumes, this is going to be a long post. And no, I don't stink, I just love perfumes. I collected these over the years, not in a couple of weeks, but I knew that at some pont I need to stop. I did stop, and I haven't bought any perfumes for the last year and a half. I dont care if it is in promotion, limited edition or extremely cheap or whatever, I just don't buy. I will only buy new perfume when I finish at least 2-3 bottles.

 Bu yazıda parfümleri tarif etmeye çalışacağım böylece almayı düşünenler bir fikir sahibi olur. Aynı zamanda bu kadar parfümü nasıl ve nerede muhafaza ettiğimi, hangi mevsime uygun bulduğumu, kalıcılıklarını, hangi yaşa uygun olduğunu vs KENDİMCE anlatacağım. 

I will try and describe my perfumes so that if you consider buying it you will have an idea. I will also tell you how and where I keep my perfumes, which season is perfect for them to wear, how long they stay on, and the suitable ages for them. These are all my IDEAS so you go try them yourself for the verdict.
Ben parfümlerimi bildiğimiz tepsi içinde şifonyerimin üzerinde tutuyorum. İçi aynalı kenarları altın rengi şık olduğunu düşüdüğüm bir tepsi, parfümler içindeyken çok güzel yansıma yapıyor ben seviyorum. Belki ilerde daha uygun birşey bulursam onunla değiştiririm ama bu kadar parfümü böyle bir kap olmadan koyduğumda hem çok yer kaplıyor, hem göz yoruyor hem de tozunu alması daha zor oluyor. O yüzden parfümlerinizi böyle bir kap/tepsi vs içinde tutmanızı tavsiye ederim.

I keep all my perfumes in this tray on my dressing table. It is reflective -mirror like material inside and it provide a very nice reflection when the perfumes are inside. I like it, but I might change it if I find something more suitable, but if I put all my perfumes without such a container 1-they take up a lot of space 2- it becomes harder to dust them 3-they make a mess for the eye. So I recommend keeping them in a tray/container like this.


 Bu da tepsinin içinde nasıl durdukları. Tam olarak sığmaları için avon parfümlerimin hemen hemen hepsinden vazgeçtim, onları başka bir yere kaldırdım.
This is how they look inside the tray. They fit perfectly, in order for this to happen I put almost all my avon perfumes in another cupboard and gave up on them.

 Bunlar Black Friday indirimde aldığım Victoria's Secret parfüm seti. Kesinlikle çok parfümünüz varsa küçük şişeler tercih edin böylece az para verip farklı kokular deneme şansınız olur. Eğer sonsuza dek sizinle kalmasını istediğiniz bir kokuysa büyük boyunu alırsınız.
These are the Victoria's Secret set I got from last year's Black Friday discount. If you have a lot of perfumes, you should prefer smaller bottles so that you can try different scents and pay less. If you want it to stay with you forever, you can get the big bottle.

Bunların hepsini yorumlamak gerçekten çok çok çoook zor olacak, o yüzden yapmayacağım. İtiraf etmem gerekirse daha denemediklerim bile var. Ama Very Sexy favorilerimden biri, ve gerçekten çok sexy bir koku :D Hahahaha bir koku nasıl sexy olabilir orasını da tam bilmiyorum ama... gerçekten çok güzel. Victoria's Secret parfümlerine giriş yapmayı düşünüyorsanız bundan başlayabilirsiniz. Bu parfümleri satın alma konusunda da ayrı bir yazım vardı, okumak isteyenler buraya

I really cannot comment on all these, to be honest there are ones that I havent tried yet. But Very Sexy is one of my favourites, it really is sexy. You know what a sexy smell is? Well, I dont either. But.. it is pretty. If you want to get a VS perfume you might want to start with that. I have quite a story about how I bought these, if you want to check it out, click here
 Bunlar da The Body Shop'tan 3 parfümüm. Bunlarla ilgili yazım burada. O zaman hakkında söylediklerim hiç değişmemiş. Dreams Unlimited hala en sevdiğim parfümlerden, her yaşa hitap ediyor ve inanılmaz güzel kokuyor. Kalıcılığı süper değil ama o kadar olur artık. White Musk Libertine kış kokusu, ve 25 yaş ve üzeri için daha uygun olduğunu düşünüyorum. Kalıcılığı daha iyi. Love ETC... da kesinlikle yaz kış kullanılabilecek her yaşa giden ferah bir koku. Kalıcılığı Dreams Unlimited gibi çok iyi değil, gün içinde tazelemek gerekiyor. Kalıcılığı iyi değil derken bunların hepsinin Eau de Parfum olduğunu düşünürsek olması gerekenden az demek istiyorum.

This is the post that I talk about these the Body Shop Perfumes. My ideas about them hasnt changed at all. Dreams Unlimited is still one of my all time favourites, it is suitable for women of any age, but it doesnt last long enough. Same issue with Love Etc, it is a fresh scent, it is okay for any season but doesnt last long. White Musk Libertine would go beter with women 25+. Its lasting power is better too. When I say the lasting power is not good enough, I mean considering that these are all Eau de parfum they should stay on for a longer time.

Salvatore Ferragamo Incanto EDT. Bu benim (zannedersem) favori parfümüm. Bir parfümü hiç bu kadar sevmedim :D Gerçekten.  Strawberry'den almıştım fakat bitince tekrar alacağım nadir parfümlerden biri. Yaz/Bahar aylarına daha uygun olsa da kışın kullanırsanız kimse sizi ayıplamaz. Yaş sınırı olarak da 30 düşünüyorum, sonrası için biraz genç bir koku olabilir.Kalıcılığı ise bir edt'ye göre çok iyi.

Salvatore Ferragamo Incanto EDT. This is (I guess) my all time favourite. I have never liked any other perfume better :D Really. I got this from Strawberry, and this is one of the very few perfumes that I will repurchase. This is appropriate for summer/spring months, but can also be used in the winter. I belive the limit is age 30, because after that this might be a little too young.


Elizabeth Arden Splendor EDP. Aynı parfümden halama da hediye aldım, yani biraz zorlamayla 25-50 yaş arası için uygun olabilir. Kesinlikle normal zevklerime göre biraz ağır kaçan bir parfüm, ve henüz 22 yaşındayım, ama gece ya da özel bir yere giderken tercih ettiğim bir koku. Kışın bazen gündüz de kullanıyorum. Kalıcılığı çok iyi.

Elizabeth Arden Splendor EDP. I got one of these for my aunt, so I can say this is suitable for 25 to 50 with alittle stretch. It definitely is a little bit heavy for my taste, and I am 22, but I like it for specal occasions or night outs. Sometimes I use it in day time in winter. It stays on for a very long time, too.

Elizabeth Arden Mediterranean EDP. Çok sevdiğim parfümlerimden biri, yaz kış kullanılabilecek bir koku. Kalıcılığı iyi, her yaşa uygun, çoğunluğun beğeneceği bir koku olduğunu düşünüyorum. Ben daha çok bahar aylarında kullanıyorum.

Elizabeth Arden Mediterranean EDP. This is one of my favourites. It is good for summer and winter, it stays on for a long time, it is okay for all ages, and I believe most ladies would like this scent. I use it a lot in spring and autumn.

Moschino Cheap and Chic EDT. Sürdüğüm zaman en çok iltifat aldığım koku bu olsa gerek. Kokusunu ben de çok beğeniyorum, ama herhalde başkalarına daha güzel kokuyor. Şişesine özellikle bayılıyorum, zannedersem bunu da bitince tekrar alabilirim. Kış aylarında daha çok kullansam da yazın da kullandığım oluyor.

Moschino Cheap and Chic EDT. This is the perfume that brings me the most compliments. I also like the scent but appearantly people like it better. I love the bottle especially, and I belive I will buy this again when it is over. I use it in winter mostly but sometimes I use it in summer time too.
Avon parfümlerimi temsilen bunları koydum, en sık kullandığım bunlar. Diğerlerinin çoğunu kaldırdım zaten, fakat 2 tane hediye geldi onları henüz kullanmadım yorumlarını bir ara yazacağım. Bütün Avon parfümlerimin yazısı birincisi burada   ikincisi burada

These are here to represent my Avon perfumes. Most of the other ones I threw away. There are two more that I received as presents and I havent used them yet, I will comment on them when I do. Here are all the Avon perfumes first entry  second entry
Elizabeth Arden Provocative Woman EDP. En sevdiğim parfümlerden biri. Bu da oturaklı bir koku (o ne demekse), yani 20-40 arası gibi, bu yaşları tamamen kendi kafamdan söylüyorum zaten bu insanın kişisel tercihi. Her gün kullanabileceği bir parfüm arayışındakilerin denemelerini önerebileceğim bir parfüm.

Elizabeth Arden Provocative Woman EDP. One of my favourites. This is quite a mature scent (whatever that means) I mean 20-40 years seems okay for me, and I am definitely making these years up as they are personal preferences. I can recommend this to people who are looking for a new everyday perfume.

Salvatore Ferragamo EDP. Sadece kışın kullandığım bir parfüm. Kalıcılığı çok çok iyi. Kesinlikle herkesin beğeneceği bir koku olduğunu düşünmüyorum, ama ben beğeniyorum. Tek şikayetim şişenin şekli ve uzunluğu. Çok dikkatli koymak gerekiyor en sık düşen parfümüm bu.

Salvatore Ferragamo EDP. I use this only in winter. It stays on for a loooong time. This is not everyone.2s cup of tea, but I do like it a lot. My only complaint is the shape and the length of the bottle. You need to handle it very carefully, it drops very easily.




Dior J'adore EDT. Öncelikle en sevdiğim şişelerden biri olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. EDT olduğu için ben kokusunu yeterince kalıcı bulmuyorum. Özellikle verdiğim paraya dönüp baktığımda sonsuza dek üzerimde kalmasını bekliyorum gerçi ama :D Neyse, en sevdiğim parfümlerimden biri,yaz kış kullanabiliyorum ve her yaşa da gidebileceğini düşünüyorum. Zaten bildiğim kadarıyla oldukça popüler bir koku.

Dior J'adore EDT. I should start by saying that this is one of my favourite bottles. Because it is EDT, it doesnt stay on for a very long time. When I look back at the price I paid for this bottle, I want it to stay for ever :D oh well, this is one of my favourites because I can use it all the time. Anyone can use it, as far as I know this is one of the most popular scents.

Escada Pacific Paradise EDT. EDT olmasına rağmen kalıcılığı oldukça iyi. Uyarmalıyım OLDUKÇA ŞEKERLİ hatta dünyanın en şekerli kokusu olduğunu düşünüyordum ta ki Aquolina Pink Sugar'ı deneyene kadar. O bundan bile tatlı bir koku, ama ikisi arasında seçim yapmam gerekse bunu seçerim. Kesinlikle zorlamayla 25'e kadar anca kullanılır sonrasında gerçekten olmaz. Bu konuda kesin konuşuyorum :D Zaten bu parfüm artık üretilmiyor bildiğim kadarıyla, ben de kısa zamanda (!) bitirmeye çalışıyorum.


Escada Pacific Paradise EDT. Though it is edt, it stays on for a very long time. I should warn you that it is very VERY SWEET. I thought that this is the sweetest scent in the world until I tried Aquolina's Pink Sugar. I should say I'd prefer this one over that. You shoudl not use this if you are over 25, I am serious about that :D I believe this has been discontinued, I am trying to finish it up as fast as I can (!).


Bruno Banani Pure Woman EDT. Bu parfümü çok sevmediğimi söylemeliyim. Bana biraz ağır geliyor, sadece evde falan sıkıyorum, genellikle anneme tavsiye ediyorum. Kalıcılığı fena değil, kokusunu da kesin beğenenler çıkacaktır, o yüzden parfümüm biraz ben burdayım desin diyenler bunu deneyebilir.

Bruno Banani Pure Woman EDT. I don't like this a lot I should say. I find it quite heavy, only use it when I am home or give it to my mother. It stays on for some time, and I believe there are people who would love this scent, so if you say that your perfume should definitely say that you're wearing it, go ahead and give this a go.


Sadece kışın ya da sadece yazın kullandığım parfümlerimi hiç güneş almayan ve çevresinde kesinlikle ısı kaynağı olmayan koridordaki dolabımda tutuyorum, ve sadece mevsimi geldiği zaman normalde parfümlerimin durduğu tepsiye koyuyorum. Parfümlerin camla arasında kütüphanem olduğu için asla direkt güneş ışığı almıyorlar, açıkçası şu zamana kadar bozulan parfümüm de olmadı.

The ones I use only in winter or summer, I keep in a cupboard which is very far away from a heat source and which never sees the sunlight :D I only take them out and put them in the ray when their season comes. Where they sit, they don't get direct sunlight because there is my library between them and the window. Frankly, I've never experienced any of my perfumes going bad.


Eğer bahsettiğim parfümleren herhangi biri hakkında daha detay istiyorsanız yorum bırakabilirsiniz.
If you want more details about any of the perfumes that I mentioned, feel free to leave a comment.
<<<For English, please scroll down>>>





Parfum favorileri gecen ay da olan Elizabeth Arden Provocative Woman ve the Body Shop Dreams Unlimited. Ikisinden de cok bahsettim artik birsey demeye gerek yok.

Rimel olarak da daha once bahsettigim Rimmel Scandaleyes'i kullandim. Yazisi burada. Butun ay bu rimeli kullandim.

Makyaj bazi olarak Benefit'in Porefessional'ini kullandim. Iki tane deluxe sample boyu var, onlar bitince yenisini alacagimi sanmiyorum, baz kullanmis olmak namina cokca kullandim.

Pudra olarak the Balm'in Sexy Mama'sini kullandim parlamayi onlemek ve kapatici vs sabitlemek icin.

Goz kapagimda da neredeyse her seferinde Maybelline Colour Tattoo On and on Bronze'u kullandim. Mukemmel bir far, cok seviyorum, rengi dokusu herseyi harika. Baska bir rengini daha aldim ama bu ay en cok bunu kullandim. Bu farla birlikle Bobbi Brown Black Ink eyeliner'i kullandim, her zamanki gibi.

My perfume favourites are Elizabeth Arden Provocative Woman and the Body Shop Dreams Unlimited. I've talked too much about both of them, so I'm not gonna say anything else.

As for mascara, my favourite is Rimmel Scadaleyes. The post about it is here.

I used Benefit's porefessional just to finish it up. I have two deluxe samples of it, and i dont think I'll buy the full size because... I dont know.. I dont like it that much.


For powder, I used the Balm's Sexy Mama to prevent shine etc.


On my eyelids, I used Maybelline Colour Tattoo in on and on bronze almost everytime I did my eyes. It is just amazing. I have another colour as well but this one is the one I use the most. With on and on bronze, I use Bobbi Brown Black ink as always.

Bioderma Sebium Hydra Nemlendirici: Ortalama bir nemlendiriciydi, yakın zamanda almayı düşünmüyorum. Yazısı için buraya
the Body Shop Body Butter Coconut: Mükemmel kokuyordu, içeriğini kontrol edip tekrar alabilirim.
Bath and Body Works Country Chic Duş Jeli: Oldukça güzeldi, ama duş jeli gibi ürünlerde daha temiz içerik arıyorum. Elimdeki bat and body worksleri bitirip daha organik şeylere geçicem. Ama güzel bir ürün.
Avon Blue Deodorant: Çok güzel kokuyordu yıllardır duruyor :D artık artıyorum doğal olarak :D
Clinique Even Better Göz Kremi: Bir daha alacağımı sanmıyorum. Ayrıntılı yazısı burada

<<<For English, please scroll down>>>



Bu ay parfum olarak The Body Shop'un Love ETC.. sini kullandim en cok. Hafif ve cok guzel kokuyor. Fakat havalarin biraz daha serinlemesiyle ayin son 2 gunu baska bir parfume odaklandim o da muhtemelen Agustos favorilerinde olacak.
Body Spray olarak da Victoria's Secret'tan Lost in Fantasy'yi cok cok kullandim. Bu urunlerin en guzel ozellikleri asla ve asla azalmamalari. Bunu neredeyse her gun en az 6-7 kere fislamak (?) suretiyle birkac kez kullaniyorum ve ancak bu kadar azaldi. Cok farkli kendine ozgu bir kokusu var ve Love ETC'yi uzerine siktigimda bir sorun olmuyor.

This month I used Love ETC from the Body Shop a lot. It is light and lovely. For the body spray, I can say I concentrated on lost in fantasy from Victoria's secret. It is very distinct, different scent, but goes well with love etc... And although I used it everyday it doesnt seem to go away AT ALL, and that's always a good thing.

Yuz urunlerinden de Nvey Eco fondotenime odaklandim. Sanirim yaz biterken bitirecegim. Ayrintili yazisi burada.
En fazla tercih ettigim allik da Mac'in Her Blooming Cheek'i oldu. Gerci ben bu alligi yaz kis dinlemeden kullaniyorum ama yazin daha bi guzel oluyor <3 Yazisi burada.

I used my Nvey Eco foundation this month, and I think I'll finish it up at the end of the summer. The blog post I wrote about it is here
My favourite blush this month is Her Blooming Cheek from Mac. I use it both in summer and winter but it looks a little bit better in the summer <3 The post is here


Goz makyaji icin ise en cok bu 3 urunu kullandim. Far cok az kullandim o yuzden favori bir urun gosteremeyecegim. Bobbi Brown'in Sepia Ink jel eyeliner'ini Black ink'e tercih ettim. Siyahtan daha az iddiali/goze batan bir renk oldugu icin far kullanmadigim zamanlarda ozellikle onu seciyorum. Yazisi burada. Altina da Make up for ever'in lacivert kalemini suruyorum boylece hic ugrasmamis oluyorum ama yine de bu cart lacivertin goze katkisi inanilmaz! Yazisi burada. Goz makyajini tamamlamak icin Avon Supershock maskara kullandim. Onun da yazisi burada.

Dudak urunu hic ama hic kullanmadim cunku dudaklarim hayatimda hic olmadigi kadar kuru. Tek kullandigim ve her zamanki favorim blistex Med plusti bu ay.

I used these three products for eye make up. I almost never used eyeshadow so I cant pick one as a favourite. When I dont use eyeshadow, I prefer  Bobbi Brown Sepia ink instead of Black ink since it is less visible/more natural. The post is here. I used Make up for ever's blue pencil for underneath my eyes because it is a lot of effect without much effort. The post is here. To complete the eye make up, I use Avon Superhock Max Mascara. The post is here

I never ever used any lip products this month as my lips are drier than ever. Only my precious blistex medplus.
<<<For English, please scroll down >>>


The Body Shop Cay Agaci Yagi Serisi




Sanirim yaklasik bir yil once aldigim bu seti uzun sure kullandim. Gercekten hatta peeling i bitmek uzere (kullanirsam) ve zaten cay agaci yagindan en az 7-8 tane bitirdim. Bu en son elimde kalani, o da bittikten sonra aktardan daha munasip ve daha yogun olanini alicam. Simdi tek tek yorumlara gecelim.

I got this set almost a year ago, and I used it a lot when I first got it. The tea tree oil, i used up at least 7-8 bottles, this is the last one I got. I will not get it again, because I'll get one that is more appropriate, more dense form of it.

Tea Tree Face Mask


Normalde boyle bir maske kullanirken mutlaka ama mutlaka kasik kullanmanizi tavsiye ederim, cunku icini kirletebilirsiniz AMA ben bunla ugrasmadim (zaten buyuk bir beklentim de yoktu) o yuzden sadece ellerimi antibakteriyel sabunla yikadiktan sonra bildiginiz maskeyi avucladim ve yuzume surdum :D soyleyebilecegim sey kesinlikle maskeden sonra bir ferahlik ve hafif yanma hissediyorsunuz. Yuzunuzdeyken oyle kaskati olmuyor. Ben 10 dk tutuyorum yuzumde. Oldukca yogun bir formulu var. 100 ml olmasina ragmen baya bir sure gidiyor, ben daha yarilayamadim bile. Haftada 1 ya da 2 kez uyguluyordum uzun zamandir uygulamiyorum ama yeni birsey duydum o da bunu kucuk kucuk lokal olarak sivilceli bolgeye surup uyumak -tipki diger maskelerle de yapabileceginiz gibi- ve bu sekilde sivilceyi oldukca kucultuyormus AMA denemedim henuz, yakin zamanda denicem. Maskeyi normal olarak uyguladiginizda sivilcelerde ya da siyah noktalarda hicbir degisiklik gormedim acikcasi. Sadece daha temiz daha ferah hissediyorsunuz.

I recommend you to use a spoon or a tool to get the product out of the container, but I dont do that with this product (probably because I didnt expect a lot form it) so i only wash my hands with antibacterial soap before I get it out WITH MY BARE HANDS :D so yeah. I can say for sure that you'll feel little tingly and extra clean after that. It doesnt get all hard on your face so it is still soft when you wash it off. I let it sit for 10 mins before I wash it. It has a really dense formula and although it is only 100 ml it last for a longggg time. I used to apply it once or twice a week, but i havent ben using it recently. Now, I heard that it is good if you apply it on to specific acne before you go to bed, you might find it shrunk in the morning. I havent tried this yet but I will. I tried it with other masks so i can see how that might work. I dont see any difference with my acne or blackheads after this mask, i only feel cleaner and fresher.

Tea Tree Blackhead Exfoliating Wash

Bu peeling gercekten guzel. Yani hassas ciltler icin ne kadar iyi olur bilemiyorum cunku kesinlikle daha once kullandigim peelinglerle karsilastirdigimda daha kati tanecikler var icinde ve bu da yuzun daha cabuk tahris olmasina sebep olabilir. Fakat ben begendim yani 10 uzerinden 7 veririm bu urune. Gercekten temizledigini hissediyorum ve ozellikle burun bolgesinde faydali oldugunu farkettim. Buhardan acilmis gozeneklere uygularsaniz daha iyi sonuc alirsiniz. Denemekte fayda var.

I really like this peeling. I dont think it would be the best choice for sensitive skin because the particles in it are quite harsh so they might cause irritation, but they help clean your face. I give 7 out of 10 for this product. I really feel it cleans and it is particularly helpful on the nose -like with the blackheads on the nose-. I recommend trying it for oily and acne prone skin.

Tea Tree Skin Clearing Toner

Bu urunde bir tuhaflik var. Yani soyle ki ben bunu gayet kullandim uzun sure hatta gordugunuz gibi yaridan asagida kaldi, ama soyle bir durum var: Urunu kullanmadan once calkalamaniz gerekiyor cunku altinda toz gibi cokelti var ve onun diger seyrek kisma karismasi gerekiyor. Ama yuzunuze surdukten sonra yuzunuzde kopukleri gorebiliyorsunuz! Yani tonigin amaci temizleyiciden/ maskeden vs kalanlari temizleyip nemlendiriciye hazirlamakken, bu tonik yuzunuzde deterjanimsi (?) kopuren birseyler birakiyor. Valla ben sonrasinda tekrar yuzumu yikamak istiyorum ama vardir bir keramet diye yikamiyorum :P 250 ml urun oldukca uzun sure gidiyor, fakat dedigim  sebeplerden bir daha alcagim bir urun degil.

There is something weird about this product. You are supposed to shake it well because it it not homogenous. I shake it and then apply it, but you can see bubbles and weird texture on your skin. Like detergent (?). I dont know you, but I think toner is supposed to clean the skin after the cleanser and mask so that your skin is ready for the moisturizer, I want to wash my face again after this toner ! But I dont because I have a feeling it might helo with the acne (??). Sooo it is 250 ml and goes for a long time, but because of the things I said before I dont think I will buy it again.

Tea Tree Oil


Bu serinin en guzel ve en gozde urunu bu gordugunuz cay agaci yagi. Cay agaci yagi yaralarin iyilesmesinde ve akne tedavisinde kullanilan dogal bir yag. Benim anlamadigim ben bu urunu niye Body shoptan aldim da aktardan adam gibisini almadim :D Bunun %15 i cay agaci yagi... Neyse... Bu urunu denemediyseniz mutlaka deneyin, henuz aktardan almadigim icin yogun formul hakkinda yorum yapamicam fakat bu body shop unki de hic fena degil. Gercekten akneden kalan yaralarin iyilesmesinde hatta sivilcenin kuculmesinde etkisi oluyor. Temizlenmis cilde direkt ya da pamukla uyguluyorsunuz. Ben gunde birkac defa uyguluyordum ve cok cok etkisini gordum kesinlikle tavsiye ediyorum.

This is the best product of this series. Tea tree oil is used for scars and acne treatment. if you havent tried it yet, you should try it now. But the problem is, only %15 of this product is tea tree oil, so I assume the denser the better so I'll try and get a denser formula. But for those you cant access such products, you should try this ! It really helps with acne scars and even makes the acne shrink faster. You apply it onto your clean skin, couple of times a day, and you see the difference. I strongly recommend this.

<<<For English, please scroll down >>>


Bu ay hem sıcaklar hem de okul/hastane vs yüzünden çok makyaj yapmadım. Zaten yazın fondöten pudra falan olabildiğince kullanmıyorum, onun dışında hafif göz makyajı ve bazen dudak ürünleri kullanıyorum. Bu ay en çok kullandıklarım ve en memnun kaldıklarım bunlardı:



Kategorilere ayırmak daha mantıklı olur diye düşündüm, o yüzden göz ile başlayalım:
 Let's start with the eyes: 


Rimel olarak Avon Spectra Lash'i  ( burada) kullandım. Akma kaşındırma vs yapmadığı için severek kullanıyorum. Onun dışında bol bol uyuduğum için gözümün içine genellikle Ck beyaz kalemi çektim, yukarı doğru daha geniş göstersin diye (daha sonra kalem hakkında yazı yazıcam), gözümün üstüne kuyruksuz şekilde avon mega impact gel eyeliner (burada) sürdüm, o da akma yapmıyor çünkü.Toz farlarla uğraşmadım açıkçası, o yüzden bazen hiç far sürmeden gözümün altına Make up for ever aqua eyes kalemi sürerek renk kattım, bazen de gözümün üstüne Mac Penny shadestick'i (burada) sürüp kirpik diplerinden biraz yukarıya kadar Mac Humid (burada) uyguladım. Böylece 3 renkli bir yaza uygun göz makyajı keşfettim kendime göre =P Hepsinin dışında yaz kış her daim kullandığım  Urban Decay Eyeshadow Primer'ım tabiki bu ay da favorimdi. Bitanecik arkadaşım, kardeşim Katie'nin annesi yılbaşı hediyesi olarak vermişti bana <3



I used Avon Spectra lash (here) all month, it doesnt smudge or irritate my eyes, so it is nice. Since I sleep a lot, I used Ck white eyeliner in my waterline (I'll write about this product in the next few days) so that my eyes would look bigger. I used Avon mega impact gel eyeliner ( here) without the flick, and it doesnt smudge either. When I wanted colour -because it is summer- on my eyes, I used Make up for ever aqua pencil on my lower lashline, and then I applied Mac Shadestick in Penny (here) all over my lid, and then Mac Humid (here) a little bit above my lashline. And of course my all time favourite Urban Decay Primer Potion, which I use all the time when I apply eyeshadow because myeyelids are oily. (This was given to me by my lovely fried aka sister Katie's mom as a Christmas present! )


 Dudaklarla devam edelim:
Now the Lips:

Her zaman söylediğim gibi rujdan ziyade lip tint ve nemlendirici kullanıyorum. Bu yüzden evdeyken Eos burada ve Blistex lipbalmları burada, dışarıdayken Nivea a Kiss of Flavour, ya da Maybelline Mango Diamonds' (burada) ı tek başına ya da üzerine Maybelline Apricot Freeze sürerek kullandım.

As I always say, I dont like lip products that much so usually use moisturizers and/or lip tints, so that's what I did this month. Actually you can add Clinique Chubby Stick in this picture because I use it a lot but I couldnt find it, it must be in one of my bags. Since my lips are dry all the time, I used Blistex Med Plus here and Eos lipbalm here when I'm home. When I'm out I used my lovely Nivea a kiss of flavour in cherry, or Maybelline Mango Diamonds (here) alone OR with Maybelline Apricot Freeze on top.

Cilt Bakımı
Skin Care:

Bir sürü cilt bakım ürünü kullanıyorum ama bu ay en çok kullanıp en çok sevdiklerimi yaziyim dedim sadece. Onlar da Liz Earle Gentle Face Exfoliator ve Liz Earle Skin Repair Light Nemlendirici.  Exfoliator ölü deriden cildi arındırıyor ve nemlendirici de daha önce de bahsettiğim gibi mükemmel nemlendirip cildi yatıştırıyor.

I use a lot of skincare products but I wanted to include only the ones that I used the most and loved the most this month.And those are Liz Earle Gentle Face Exfoliator ve Liz Earle Skin Repair Light Moisturizer. The exfoliator is really gentle and I can feel it deep cleans my skin and gets rid of the dead skin on my face. And the moisturizer is just perfect for moisturizing and calming the skin down.

 Son olarak da kokular:
Scents:

Bu ay en çok Victoria's Secret Fragrance Mistlerden with a kiss ve Sheer Love'ı kullandım. Çok hafif tam yaz kokuları ve bin üç yüz kere sıksanız da ancak bu kadar azalıyorlar :D Uzuuuuuunca süre gideceğine hiç şüphem yok. Kalıcılığı fazla değil ama üzerine parfüm eklemek kolay oluyor. Parfümlerden de bu ay en çok the Body Shop'un Love ETC...'sını ve Elizabeth Arden'in Mediterranean'ını kullandım.

I used Victoria's Secret Fragrance Mists a lot this month, especially with a kiss and Sheer Love. They smell amazing and  they're light, so perfect for summer. And since they're not dominant, you can layer them with perfumes. For perfumes, I used the Body Shop Love ETC... and Elizabeth Arden Mediterranean.
<<<For English, please scroll down >>>

The Body Shop Kenevirli el kremi :burada yazisi var. Tekrar alir miyim bilmiyorum, onumuzdeki kis gorucez, Yazin bu kadar yogun birseye ihtiyac duymuyorum, Nivea kullaniyorum.

Schwarzkopf Gliss Oil Nutritive Sivi Sac Kremi: burada yazisi var. Elimdeki sivi sac kremleri bittiginde tekrar alabilecegim bir urun, memnun kaldim.

Liz Earle Moisturizer: Ikinci siseye gectim, bu nemlendirici bittiginde napicam hic bilmiyorum. Simdiye kadar kullandiklarimin icinde acik ara en iyisi. Cok guzel nemlendiriyor, cok guzel kokuyor, icerigi oldukca dogal ve yapisi hafif. Ayrica problemli ciltler icin de ideal.

Blistex Med plus: burada yorumladim, ve bitince yenisini hemen aldim. Herhalde olene dek kullanacagim bir urun.

Black Amethyst triple moisture body cream: Kokusu biraz agir olmakla birlikte bir sure sonra hafifliyor ve uzun sure kaliyor, kis icin tavsiye ederim. Cok uzun sure dayaniyor bir de. Ben arada baska urunler de kullandim ama 5 ayda falan anca bitti.


<<<For English, please scroll down>>>



Bunun hakkında söyleyebileceğim fazla birşey yok, hatta Türkiye'de satılıp satılmadığını bile bilmiyorum ama kokusu çok güzel. Body shop'tan aldığım ilk ve tek body mist, ve kalıcılığı için Victoria's Secret'dan biraz daha fazla Bath and Body Works'den biraz daha az diyebilirim sanırsam. Diğerlerini denemediğim için birşey diyemeyeceğim ama alma şansınız varsa ve elma kokusu seviyorsanız bence pişman olmazsınız. Yaz için çok çok uygun, çeşitli parfümlerle de karıştırılabilir.

This I got from Tj Maxx and didn't regret. This is the first and the only body mist I got from the Body Shop and I can say it is pretty good. It lasts a little bit longer than the Victoria's secret ones and a little bit lesser than the bath and body works ones. I would recommend this if you like apple and you can surely layer it with similar perfumes.


İlk bitenler yazım ^^
Soldan sağa:
The Body Shop Çay Ağacı Yağı: Sivilce üzerine ve izlerine uyguluyorum, daha sonra tüm set hakkında ayrıntılı bir yazı yazacağım.
Shiseido Nemlendirici: Bu nemlendirici kullandığım en güzel nemlendiricilerden biriydi, fakat Shiseido daha kozmetik bir marka olduğu için daha doğal ürünlere yöneliyorum artık, o yüzden tekrar almayı düşünmüyorum. Set içinde gelmişti, setteki diğer ürünleri bitiremedim henüz ama onlar hakkında da yazı yazacağım. Sürüldükten hemen sonra matlaşıyor, güzel bir makyaj bazı ve aynı zamanda çok da güzel nemlendiriyor. Benim cildimde kötü bir reaksiyona da sebep olmadı.
Liz Earle Hot Cloth Cleanser: Bunun ayrıntılı yazısını yazmıştım buradan ulasabilirsiniz, ilk kutuyu bitirdim, çok memnunum ama artık düzenli kullanmıyorum çünkü cloth yüzüme biraz fazla gelmeye başladı ara verdim.
Bath and Body Works Berry Body Lotion: Müthiş kokuyordu çok severek kullandım. Çok güzel nemlendiriyor ve uzun süre dayandı. Şuan losyon yerine krem kullanıyorum ama kesinlikle elimdekiler bitince yeniden alacağım bir ürün.
Parmex Aseton: Genellikle hangi asetonu bulursam onu kullanıyorum ama genelde buna gidiyor elim. Sonunda bitti :D Bu bitince Flormarinkini aldim onu daha cok begendim.
For English, please scroll down



Bu urunu Body Shoptaki bayana "sivilce icin kurutucu ilaclar kullaniyorum, cildimi tahris etmeden DERINLEMESINE temizleyecek ve makyaj artiklarini vs de alicak bir temizleyici istiyorum" dedigimde aldim. Tahris etmedigi dogru, cunku birsey temizlemiyor. Gercekten hicbirsey yapmiyor :D O yuzden sadece gun icerisinde yuzum cok yagli ya da kirli hissederse, normalde sabah/aksam kullandigim temizleyicim agir gelmesin ve yuzumu kurutmasin diye bunu kullaniyorum, yoksa sabah aksam kullanilabilecek bir urun asla degil bana gore, istedigim sonuclari alamadim.Ama gercekten cok yumusak bir yapisi var ve duruladiktan sonra yuzu yumusatiyor, hepsi bu. Ha belki baska birine cok yaramistir, favori temizleyicisi olmustur onu bilemicem. Bu urunle yasadigim hayal kirikligindan sonra bu seriden baska bir urun daha almadim, onun yerine Tea Tree serisine gectim, baska bir yazida da ondan bahsedecegim.

I got this when I asked to the lady at The body Shop for a product that would take away any make up left over and would deeply clean my face but would not irritate my skin as I was using some acne medication that caused dryness, and it is totally true that it does not cause any irritation because it does not do anything. Seriously. Nothing. I only use it when I feel my face getting oily or dirty during the day just because the normal cleanser I use day and night would be too harsh to use three times a day, os this is suitable for that purpose. It is very soft and it makes you face soft after you wash it but that is all the benefit I saw. Some people may find it useful, I dont know, but after the disappointment I felt, i never bought anything from this range, and I started using Tea Tree series, and i am going to write about them soon.
For English, please scroll down 


Bu soguk kis gunlerindeeeee -evet hep boyle bir giris yapmak istedim- ellerimize cok iyi bakmaliyiz. Bunu icin de iyi bir kreme ihtiyacimiz var, bu da benim yeni kesfettigim ve severek kullandigim krem. Bu kremi almadan once hakkinda yazilanlari okudum, dolayisiyla cok buyuk beklentilerle aldim. Ellerimi cok cok iyi nemlendirdi, yapisi hafif ve rahat, ve kesinlikle simdiye kadar kullandigim kremlerden daha uzun sure dayandi (suruldukten sonra). Fakat bir sorun krem 100ml olmasina ragmen cok cabuk bitti :D Gerci bu krem cok kuru eller icin uygun oldugundan, kis bitince her halukarda baska bir kreme gecis yaparim. 100ml 30 tl, yeniden alir miyim bilmiyorum, yeni bir el kremi deneyebilirim, ya da bunun yag seklinda satilani var, iyice yogun oluyor, belki onu alirim ama onu da yedirmek krem kadar kolay olmuyor. Bilmiyorum, sonuc olarak bu kreme verilen para kesinlikle deger, hem nemlendirmesi hem korumasi cok iyi, fakat ekstra bir ozelligi de kotu kokmasi. Gerci benim de sahip oldugum halk arasinda yaygin bir inanis olan 'kotu kokuyorsa ise yariyordur' dogru herhalde cunku krem gercekten ise yariyor :D

This hand cream moisturizes well, but smells funny. If you cant handle it, dont buy it. Seriously, smell it before you buy it. Other than that, i cannot think of any other bad quality, it keeps the moisture longer than any other creams I have used. And it ends very quickly. Anyways, since this is designed for really dry hands, you might want to skip to a lighter one for summer and spring.

Bu 4'lü seti sevgili hersheyler'in bu linkteki yazısında gördükten sonra koşarak gidip aldım. Çok zamandır Body Shop'un body butterlarını denemek istiyordum ama bir türlü bir tanesinin fiyatını vermeye yanaşmıyordum, şimdi 4 farklı body butter'ı 24.95'e bulunca deneme fırsatı yakalamış oldum. Eğer siz de uzun zamandır benim gibi düşünüyorsanız, ya da body butter'ları deniyor, beğeniyor ve uygun fiyata daha farklılarını denemek istiyorsanız bu indirim tam size göre! Hatta ekstradan bir de çok güzel bir kutu sahibi oluyorsunuz, benim gibi içine ıvır zıvır koymalık kutu arıyorsanız, işte buyrun.





Bu setin içindeki ürünler (her biri 50ml.) : Coconut Body Butter: Normal/Dry Skin
                                                              Satsuma Body Butter: Normal Skin
                                                              Mango Body Butter: Very Dry Skin
                                                              Shea Body Butter: Very Dry Skin

Hepsinin kokusu harika, formülleri de güzel fakat henüz ayrıntılı şekilde yorumlayacak kadar çok kullanmadım. Bütün setler aynı değil 1-2 ürün değişiğini bulabilirsiniz. Ben bir tanesinin kokusunu beğenmedim, başka bir set açıp içinde o olmayanından verdiler <3.
<<<For English, please scroll down>>>

Black Friday alışverişlerimin yazıları devam ediyor. Body Shop'ta o güne özel herhangi 3 ürün 30$ idi, ben de PARFÜMLERİN de dahil olduğunu görünce tabiki dayanamadım aldım. Çok da güzel bir indirim yakalamış oldum çünkü normalde Dreams Unlimited 32$, White Musk Libertine 24$, Love Etc. 29.50$. Toplamda 85$lık ürünü 30$'a almış oldum yani, yine mutlu oldum bak. Neyse gelelim parfümlere.


 Bu parfüm ilk denememden itibaren en sevdiğim parfümler listesinde ilk 3'e oynar hale geldi. Bayılıyorum. Ne kadar sevsem de bitirebilir miyim bilmiyorum çünkü değişik parfümler denemeyi seviyorum, ama biterse yeniden alırım <3. Mutlaka gidip deneyin, beğeneceksiniz.

 Bunu denemeyi gerçekten çok istiyordum çünkü hakkında çok güzel yazılar okumuştum, gerçekten doğruymuş çok güzel yaz kış kullanılabilecek bir parfüm.

   


 Bir tek bundan çok memnun kalmadım. Tam kış kokusu, biraz ağır ve kalıcı. Bunu tekrar alıcak kadar sevmedim ama kesinlikle kış bitene kadar kullanacağım =)




Another entry about the procucts I got on Black Friday. Body Shop had a special discount, 3 products for 30$. So I picked up 3 perfumes and paid 30$ for 85$ worth perfumes, which is a good deal. I LOVE LOVE LOVE Dreams Unlimited. It can be one of my favourite 3 perfumes of all times, I haven't decided yet. But it is really good. Please go smell it, you're gonna like it. I've heard a lot about Love Etc., and I agree, it is really good. White Musk Libertine is a winter perfume, it is a little bit heavy but I'll definitely use it till the end of winter!
Older Posts Home

ABOUT ME

25. loves cats. loves cake. loves make up.

Follow me

Instagram Follow @beautystanbul Follow

POPULAR POSTS

  • Akne Maceram ve Roaccutane - 2 : Kullandigim Urunler, Yan Etkiler, Psikolojik Etkiler
  • My Acne Journey and Accutane - 2 Products I Used, Side Effects, Emotional Stuff
  • My Acne Journey and Accutane -1
  • Nuxe Reve de Miel Hand Cream Review
  • Sephora Black Card Birthday Gift Blush 2016

Brands

  • Artelac
  • Babe
  • Balenciaga
  • Benzamycin
  • BioNike
  • Bioderma
  • Calvin Klein
  • Clearasil
  • Deborah
  • Decubal
  • Dior
  • Elizabeth Arden
  • Garnier
  • Hobby
  • John Frieda
  • Kiko
  • L'oreal
  • Lancome
  • Make Up For Ever
  • Manhattan
  • Nuxe
  • REN Skincare
  • Rinopanthen
  • Roaccutane
  • Schwarzkopf
  • Viktor & Rolf
  • Yves Saint Laurent
  • alix avien
  • avon
  • bath and body works
  • benefit
  • biotherm
  • blistex
  • bobbi brown
  • burt's bees
  • china glaze
  • clinique
  • ddf
  • dead sea spa magik
  • dermokil
  • eco tools
  • eos
  • escada
  • essie
  • estee lauder
  • estée lauder
  • fa
  • flormar
  • gosh
  • herbal essences
  • joan rivers beauty
  • johnson's baby
  • la roche posay
  • laura mercier
  • live clean
  • liz earle
  • mac
  • max factor
  • maybelline
  • moschino
  • nars
  • neutrogena
  • nivea
  • nvey eco
  • opi
  • pastel
  • philosophy
  • physician's formula
  • rare blossom
  • real techniques
  • rimmel
  • salvatore ferragamo
  • sephora
  • shiseido
  • smashbox
  • sonia kashuk
  • the balm
  • the body shop
  • toni and guy
  • too faced
  • urban decay
  • vaseline
  • victoria's secret
  • watsons
  • yves rocher

Followers

TWITTER

Tweets by @beautystanbul

FOLLOW ME @ INSTAGRAM

Copyright © 2016 Beautystanbul. Theme created by OddThemes