Beautystanbul

Make up and beauty blog

Powered by Blogger.
  • Home
  • Make Up
    • Face
    • Cheeks
    • Lips
    • Eyes
  • Skin Care
    • Acne
    • Moisturizers
    • Cleansers
    • Masks
    • Eye Creams
    • Toners
    • Hand Care
    • Peeling
    • Sun Protection
  • Perfumes
  • Hair Care
  • Nails
  • Accessories
  • Extras
    • Hauls
    • Empties
    • Monthly Favourites
    • Clean Up
Oncelikle Roaccutane uzun ve zorlu bir yolculuk oldugu icin ise tamamen guveneceginiz bir doktor bularak baslayin. Tedavi sirasinda doktorunuzun soylediklerini surekli arastiracak, acaba dogru mu soyluyor yoksa soyle mi yoksa boyle mi diyecek vaktiniz ve enerjiniz olmayacak. Benim gibi hastalik hastasi bir insan bile guvendigi bir doktor buldugu zaman oldukca az arastirmayla ve felaket senaryosuyla Roaccutane tedavisini atlatabiliyor.

Roaccutane, kullanan kullanmayan herkesin bildigi gibi, oldukca olasi yan etkisi olan bir ilac. Ilaci kullanirken kendinizde daha once gormediginiz bir sey fark ederseniz, yanlis ya da farkli bir seyler hissederseniz, mutlaka derhal doktorunuzu arayin. Olasi yan etkileri aklinizin bir kosesinde bulundurmakla birlikte, bu demek degil ki herkes her yan etkiyi gorecek. Sansliysaniz hicbirini yasamadan da atlatabilirsiniz. (Gunes hassasiyeti haric. Roaccutane tedavisi goren herkes tedavi sirasinda ve sonrasinda mutlaka yuksek faktorlu gunes korumasi kullanmali. Gunes lekeleriniz olsun istemiyorsaniz tabii.)


Benim yasadigim yan etkiler:

DUDAK KURULUGU

En yogun ve en erken yasadigim yan etki bu olsa gerek. Ilaca baslamamla birlikte dudaklarimin ASIRI derecede kurudugunu fark ettim. Normalde de dudaklarim biraz kurudur ama boyle bir sey daha once hic yasamamistim ve tedavi boyunca devam etti. Hele kis aylarinin sogugu da eklenince cok feci oldu ama surekli olarak nemlendirici surunce tolere edilebilir oluyor. Doktorumun onerisiyle Decubal dudak ve kuru bolge balmini aldim ve kesinlikle simdiye kadar kullandigim en iyi dudak kremi. Doktoruma tedaviye baslamadan Nivea, EOS vs. kullandigimi soylemistim, o da bununla daha rahat edersin diye onermisti. o gunden beri kullaniyorum ve cevremde de ilaci kullanan kullanmayan bir cok kisiye tavsiye edip aldirdim. Dudaklariniz kuruysa abuk sabuk lipbalm'larla ugrasmayin derim. Ayrica kutikullere, dirseklere vs. de surulebiliyor. Eczaneden aliyorum, fiyati yaklasik 35 lira ve 1 tupunun en az 6 ay gittigini soyleyebilirim. Sadece dudaga kullanirsaniz 1 sene bile kullanabilirsiniz.

Decubal lips balm


VUCUT KURULUGU

Vucudum da normalde kurudur, bu yuzden Roaccutane cok iyi gelmedi diyebilirim. Dudaklarimda yasadigim kadar sorun yasamadim, ama yine de tedaviye baslamamla birlikte daha yagli dus jelleri aldim. Ilk basta eczaneden Babe'nin (Sanirim Hydra Calm) dus jelini aldim ve uzun sure kullandim. Vucudunuzu kurutacak bir sey kullanmadiktan sonra cok sorun yasamazsiniz.

Sonrasinda Bioderma Atoderm Gentle Dus Jeli aldim. Bioderma Atoderm Cream alana hediye olarak veriyorlardi, Sanirim bu kampanya hala devam ediyor.

* Tedavim bittikten sonra Bioderma Atoderm Huile de Douche'u kesfettim. Eger tedavi sirasinda bilseydim bunu da kullanabilirdim, fiyati uygun ve yagli.

Baslarda 1-2 ay sureyle Bioderma Atoderm Cream kullandim. Ama sonra ilaclar ve diger her seyle birlikte pahali gelmeye basladi. Gul Hastaligi doneminde Acibadem'deki dermatologun tavsiyesiyle Coresatin Barrier-P Cream aldim. Sonrasinda ona ulasamayip Coresatin Barrier Lotion'a gecmek zorunda kaldim. Ama internetten resmine bakayim derken hakkinda hem eksisozlukte hem de bloglarda oldukca garip yazilar yazildigini gordum. Sanirim artik kullanmicam. Bioderma'ya donucem muhtemelen, cunku yaz kis nemlendirici gerekiyor.

coresatin lotion


YUZDE KURULUK

Tedaviye baslar baslamaz yuzume kullandigim butun urunleri dolaba kaldirip sadece doktorumun verdiklerini kullanmaya basladim. Herkese de boyle yapmasini tavsiye ederim. Roaccutane kullanirken cilt oldukca inceliyor. Kafaniza gore peeling, maske, serum vs kullanmaktan kesinlikle kacinmalisiniz.

Yuz yikama icin La Roche Posay Effeclar H Mousse kullandim. Cok nemlendirici ve cok hassas bir temizleyiciydi, cok memnun kaldim. Cok uzun sure gidiyor bir de, tedavinin sonlarina dogru 2. siseye gectim ancak.

La Roche Posay Effeclar H Mousse

Yuzumu yikadiktan sonra La Roche Posay Effeclar H Moisturizer nemlendirici suruyordum. Bundan da cok memnun kaldim ve tedavi suresinde 7-10 tane bitirdim. Birini ofise, birini eve, birini cantama koyayim diyip bol bol surunce oyle oldu. Ama o bol bol surmelere ihtiyaciniz olacak.

La Roche Posay Effeclar H Moisturizer

Goz altlarim icin La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide kullandim. Su an bu kremi hem goz kremi hem normal nemlendiricim olarak kullaniyorum.

La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide


GUNES HASSASIYETI

Yukarida da soyledigim gibi, bu kacinabileceginiz bir yan etki degil. Ben La Roche Posay Anthelios XL 50+ kullandim ve tedavi suresince yuzumde gunes lekesi olusmadi. Bu yasa gore de degisiklik gosteren bir sey. Yasiniz ne kadar buyukse gunes lekesine o kadar yatkin oluyorsunuz. Doktorum gunes lekesi tedavisinin cok zor ve cok ugrasli oldugunu ve kesin sonucu olmadigini soyledi. O yuzden en iyisi hic edinmemek. Tedavi boyunca evden cikmadan once, ofisten yemege cikmadan once ve aksamlari eve donmeden once surdum. Tabii haftasonu ya da daha uzun sure disarida kaldigim donemlerde sik sik yeniden uyguluyordum.

La Roche Posay Anthelios XL 50+


BURUN KURULUGU

Evet, burnunuz da kuruyor. Doktorum bu yan etkiden sonra Rinopanthen Bariyer Damla'yi onerdi. Roaccutane sirasinda yardimci olsa da tedavi bitiminde burnumda kabuk kabuk yaramsi seyler olustu. Daha sonradan gittigim bir kulak burun bogaz doktoru Stérimar tarzi okyanus sularinin kabuklara karsi daha etkili oldugunu soyledi ve gercekten de kullandiktan kisa bir sure sonra burnum eski haline dondu.

Rinopanthen Barrier Drops


GOZ KURULUGU

Gozlerim tedavinin ortasinda cok kurumaya basladi. Bunun uzerine doktorum eger goz kurulugu daha beter olursa tedaviyi kesecegini soyledi. Total doza ulasmadan tedaviyi kesmek kabus gibi bir sey, o kadar acisini cekmisim zaten diye dusundum ama goz de onemli tabi. Neyse ki yonlendirdigi goz doktoru Roaccutane'in boyle seyler yapabilecegini, gozlerime sicak bezle (kaynar degil tabi) kompres yapip, sonrasinda ust ve alt goz kapaklarimi fazla cekistirmeden sikarak icindeki yaglari manuel olarak cikarmami soyledi. Normalde her goz kirpista gozlerin us ve altindaki deliklerden gozu nemli tutan yagimsi bir madde cikiyor. Yapmadan once ellerin tertemiz, goze konulan bezin de ayni sekilde tertemiz oldugundan emin olmak gerekiyor tabi. Doktor ayrica bana Artelac goz damlasi verdi. Kapali bir ofiste ve havalandirmali ortamda yaz kis calisinca gozler zaten kuruyor. Onceden eyestil kullaniyordum ama Artelac cok cok daha iyi. Bunu su gibi dusun, fazla kullanmanin bir zarari yok demisti doktor.

Artelac Advanced Eye Drops


EL KURULUGU

Tabii ki eller de kuruyan yerler arasinda. Benim ellerim normalde de kuru, ve kis aylarinda daha da kuru oldugu icin zaten surekli el kremi kullaniyorum. Bu tedavi boyunca Bioderma Atoderm Mains kullandim. Hala da bunu kullaniyorum. Cok ozel bir tarafi yok, el kremi iste. Ve yikamadan sonra vs. yenilemek gerekiyor tabi, bu yuzden cok cabuk bitiyor. Kisin cogu zaman ikili satilan kampanyalari oluyor.

Bioderma Atoderm Mains


KABIZLIK

Bilin bakalim baska nereler kuruyor. Bu ilaci kullanirken bol bol sebze yemek gerekiyor. Ben zaten cok sebze yiyen biri oldugum icin cok sikinti yasamadim acikcasi. Ayrica bol bol su icerseniz cok sikinti cekmezsiniz muhtemelen. Ama normalde de kabizlik sikayeti olan ve bu ilaci kullanip oldukca aci ceken tanidiklarim da var. Belki ilaca baslamadan barsaklari duzene sokmakta fayda olabilir.

Sanirim basima genel butun yan etkiler ve onlar icin kullandigim urunler bu kadar. Roaccutane psikolojik yan etkileri yuzunden de cok adi cikmis bir ilac, ama ben cok tecrube ettigimi soyleyemicem. Regl doneminden once yine sinirliydim ama zaten hep sinirli oluyorum PMS donemlerinde. Cildim duzeldikce ve insanlar guzel seyler soylemeye basladikca ben daha da mutlu olmaya basladim. Ama yine cevremde bu ilaci kullanip (ozellikle ergenlik doneminde) cok sinirlenen insanlar da biliyorum. Ama insanlar bunlari yasiyor diye, benim bahsettigim yan etkiler de dahil, oturup bunlarin hepsini yasamayi beklemeyin. Belki size hic olmaz, cok rahat bir donem gecirirsiniz. Benim gordugum yan etkiler de oldukca hafif olanlardandi.

Ilaca cok yakin bir arkadasimla bir ay arayla basladik. Boylece kullandigimiz urunleri, yasadiklarimizi, yan etkileri hep paylastik ve birbirimize destek olduk. Eger sivilceli bir arkadasiniz varsa onu da yaniniza alarak ayni anda baslamanizi ve birbirinize destek olmanizi tavsiye ederim.

Sonuc olarak tekrar soylemek isterim, sivilceniz varsa onunla yasamaya mecbur degilsiniz. Roaccutane hayatimda kullandigim en ise yarar, en soyledigini yapan ve en kuvvetli ilaclardan biriydi. Ben cok memnun kaldim, yine olsa yine kullanirim.


First of all, you need to trust your doctor as Accutane is a long and hard journey. You'll not have the time and energy to second guess your doctor, so you better find a good one. For someone who's slightly hypocondriac as I am, I think I did quite well during the Accutane treatment.

Accutane has A LOT OF possible side effects, and most of them shouldn't be taken lightly. If you find anything different with your body, you should contact your doctor immediately. But this said, it doesn't mean that everybody will see all the side effects. If you're lucky, you might not see any at all. (Except for sun sensitivity. It happens to everyone and you should use a sun screen during and after the treatment if you don't want to get sunspots.)

The side effects I had:

DRY LIPS 
From the beginning, I noticed extreme dryness on my lips. This was NOTHING like I had ever had before. I normally have dry lips, too. But normal chapsticks like Burt's Bees, EOS or Nivea are enough. I told my doctor that I use such chapsticks, but she said that I would be much comfortable with Decubal. And believe me, this is the BEST lip moisturizing product you'll ever use. Period. Nothing can beat this, and I've been using it since and I've made some of my friends who are not on Accutane hooked as well. I can't say enough about this product. It's not expensive and it can be used on cuticles or other dry spots like elbows as well. This will be something I'll use forever. If you're not on Accutane and you suffer from dry lips, do yourself a favour and buy Decubal NOW. 

Decubal lips balm

DRY BODY
My body is normally dry, so Accutane was a little bit intense, although not as much as it was on my lips. From the beginning I changed my body wash to Babe (Hydra Calm I think). It really doesn't matter what you use for the body wash as long as it's something hydrating and not drying.

Then I got Bioderma Atoderm Gentle Shower Gel, which was a gift when you buy Bioderma Atoderm Cream I saw no difference between these two, as both required a moisturizing session afterwards.

*After the treatment I started using Bioderma Atoderm Huile de Douche, and I'd use it back then if I knew about it. Both because it's oily and because it's cheaper.

I used Bioderma Atoderm Cream for 1 or 2 months but since it became too expensive for just body creme, and since I wouldn't use anything from the drugstore after Pityriasis Rosea, another dermatologist prescribed Coresatin Barrier-P Cream. After the treatment I started using Coresatin Barrier Lotion. But as I was looking up for a nice picture, I saw that it had a lot of controversy over containing Cortisone. I don't think I'll use if from now on and I wish I saw this earlier. Back to Bioderma then.

coresatin lotion

DRY FACE
With the first pills, I changed my face routine according to my doctor's prescriptions. I started using La Roche Posay Effeclar H Mousse. I liked this a lot as it was not drying and the feeling of it was really nice. Using a normal, regular face wash is a huge no no when you're using Accutane as it will cause dryness. 
La Roche Posay Effeclar H Mousse


After washing my face, I applied La Roche Posay Effeclar H Moisturizer, which I loved. I had like 7-10 of this cream during the course of the treatment. One at home, one in my bag, one at the office etc. It is really REALLY moisturizing and believe me, it's what you're looking for when you're on Accutane. 

La Roche Posay Effeclar H Moisturizer

For my under eyes, I used La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide. I'm using this as my moisturizer and under eye cream now.

La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide

SUN SENSITIVITY
This is not a side effect that you can avoid as I said before. I used La Roche Posay Anthelios XL 50+, and I didn't get any sun spots on my face. For my body, I bought La Roche Posay Anthelios XL Comfort but I can't say I used it a lot. My doctor told me that sunspots are really hard to get rid of and it's best not to ever get them. I applied it religiously before I left home for work, before I go to lunch and before I left the office. For days I spent outside I applied more frequently.

La Roche Posay Anthelios XL 50+

DRY NOSTRILS
Yes, your nostrils, too. My doctor recommended Rinopanthen Barrier Drops (I think this is only available in Turkey). However, after Accutane I started having some dry spots in my nostrils and crusting, too. An ear-nose and throat doctor recommended using Stérimar, and it really cleared up my nostrils and I don't have any problems since then.

Rinopanthen Barrier Drops

DRY EYES
My eyes started to feel really really dry in the middle of the treatment. My doctor said if it gets worse we would have to stop because, as you know, eyes are important. I was really scared and I saw an ophthalmologist immediately. He recommended Artelac eye drops. These are artificial drops and you can use as much as you want. And he said that Accutane might cause blockage in the little holes inside our eyelids (upper and lower) to release a special oil like substance, which keeps our eyes moisturized. They're normally released when you blink, but with Accutane you might need to massage the eyelids and squeeze that substance manually. Apply a hot cloth before and make sure your hands are sanitized. Also, of course, don't drag or squeeze hard as it'll damage your eyelids and the skin next to them.

Artelac Advanced Eye Drops

DRY HANDS
You can use a regular hand cream but you'll see that you'll have to apply more, thus your creams will end up veeery quickly. Especialy since the treatments are always in winter. I used Bioderma Atoderm Mains and I still use it. It's nothing magical but it does what it's supposed to do. But it's not irreplaceable.

Bioderma Atoderm Mains

CONSTIPATION
Yes, of course. Why not. You need to eat lots of vegetables and drink A LOT OF water to keep your intestines happy. I experienced this lightly since I always eat veggies all the time but I know people who don't, and that they suffered miserably. 

I think I covered all the side effects and the products I used. As for the psychological side effects, I can't say much as I didn't experience anything extreme. Maybe I got a little bit tenser and more angry than normal during PMS but it was okay. I got happy as my skin got clearer. But I know that some people get reallyy angry over the smallest things when using Accutane or get a lot of mood swings. But I don't recommend anyone to sit and wait for these negative feelings to hit you just because people experience it, it doesn't mean you'll too. 

A very close friend of mine started using Accutane almost a month later than me, so we always shared our problems and solutions with each other. I strongly recommend, if you have a close friend with acne, start this journey together and support each other. 


To everyone who has acne, the first and the most important thing I can say is that it is a skin disease and it should be treated by a doctor. I suffered from acne myself, so I really think that my experience can be helpful. Acne can turn your life into a nightmare without you even noticing. What would you do if you had severe pain? You'd go to the doctor and ask for medication. That's exactly what you should do when you have acne. You can't cure acne with rose water, acne patch, sulfur soap, or just by using acne face wash and moisturizer. Of course not everyone's skin is the same, but from my personal experience I can easily say that the final solution to acne is Accutane. Acne is not just oily T zone or the little bumps every woman gets before their period, or the odd little whiteheads that people get during their puberty. Here goes my scientific explanation for acne:  Sons of bitches that might occur all around your body but especially on your face, back and chest. They sometimes go away and you think they're going to go away for good this time, but they never do. They might be red, white, and painful at times. They might leave indented scars or just red/brown stains.

Now I'd like to tell you about my personal acne battle. I never had acne during puberty. I had those odd bumps and i went to the dermatologists and they prescribed some topical medications but it was no big deal. Some of my friends had acne and they seemed very obsessive about it. They felt bad and I felt bad for them but I never actually got the reason why. I was like 'it's just acne what's the big deal?'. You really need to go through this yourself in order to understand. I got acne during my sophomore year in college. It was a really stressful time for me and gradually my face pretty much got covered with acne. I don't know if it was a coincidence or not. Now almost none of my friends had acne and I looked quite weird. I started using drugstore products on my acne, but they didn't work. You can see most of the things I used for my acne on this blog and read my reviews on them. I even used a medication prescribed for someone else. It was such a powerful cream that made my skin look like I was a burn victim. Turns out it had those `skin renewing` properties in it and you needed to use just a small amount at night and probably not every night like I did. Never use someone else's medication. It is just stupid. I used all types of creams, antibiotics and topical medications but none of them worked.

Isotretinoin, Benzamycin and Antibiotic topical creams, Tetra group antibiotics (tetracycline), and Azithromycin. Though some of them were effective on certain spots, none of them cured the acne or made my face clear. Antibiotics made absolutely no difference. If you use them without stomach protectants, you're most probably going to have some stomach burn.

I've been to 4-5 doctors and they prescribed these things that I mentioned above. And as I said before, they didn't work for me. One of the doctors I've been to told me that it wouldn't go away and that people might tell me to use Accutane but it might not work and it has a lot of side effects. One of them told me that it would go away when my body stops producing that much oil. I had quite a few breakdowns and cried a couple of times during this journey. So I had 3-4 years with acne and spent a lot of my money and time on finding a treatment that works. Finally, I met my doctor and she said I was an Accutane patient. She said that they prescribe Accutane for those who are younger than 25 with acne that leaves scars, and people above 25 who has acne. I was 23 and already had acne scars. But I visited my doctor in spring, and she said we had to wait until October. Accutane does not go well with sun, so late autumn-winter months are perfect. She prescribed some antibiotics and topical gels too until we can start Accutane treatment.

Something weird happened in October. I started getting hives around my inner thighs, my belly and my sides. They were itchy like crazy. I visited her and she said that it was Pityriasis Rosea. She said that this will go away on its own and that the reason for this disease is still unknown. It's not viral, not bacterial, not fungal, not contagious. She gave me some topical creams to take away the itch. They didn't work I was still itching like crazy. I got some shots and medications for the itch, nothing. That itch just made me forget all about my acne. I wouldn't be able to wait for it to go away on its own as it might last up to 10 weeks. So I started Phototheraphy. You go into a solarium like machine (I've never been in one). It basically works like the Sun but with less (hopefully none) harmful rays. My theraphy started with 1 mins and went up gradually. I went there 3-4 times a week. The nurses cover all your moles as moles don't like the sun and might react. And you stand there with solarium glasses until the machine beeps and they take your out. It worked wonders for my Pityriasis Rosea and I would recommend it to anybody who has extreme itchiness like I did. My doctor said that itchiness is the second most uncomfortable thing after severe pain. I can't agree more. I swear it might drive you crazy.

When this ended, it was December 2014. It wasn't the perfect month for accutane but we had to. I was 50 kg (110lb) (I still am). Accutane will be prescribed according to your weight and the severeness of your condition by your doctor. Your doctor will calculate the dosage and you should just follow what s/he says. Nothing more, nothing less. You need to give blood every month so your doctor will be able to see how to continue. A little increase in your liver enzymes and cholesterol is normal, but your doctor might stop the treatment if they go up too high. I got my HDL, LDL and Total Cholesterol, AST, ALT and other liver stuff checked as well as a CBC every month.  You need to fast before these tests.  


my face before Accutane:
face before accutane

1. Month (16 December 2014): I used 1 pill 20 mg every day. The first side effect I noticed was extremely dry lips and cracked hands. Also, my body is dry as is and with accutane, it dried like crazy. During this month I saw some improvement. My face got clearer and I though that it would go like this from now on. It didn't.

This is taken with Iphone camera so it looks a little bit blurry but you get the idea, my face was better.
1 month after starting Accutane treatment

2. Month (January): 1 20mg + 1 10mg every day. Total dose 30mg. I started seeing some new and horrible acne at this point, because Accutane is clearing from inside out. It wasn't anything I hadn't already seen before so I didn't care all that much. Also, my face started to get really really dry but the things that my dermatologist gave me helped a lot.

2 months after starting Accutane treatment

3. Month (February): I started taking 2x20mg every day. Total dose 40mg. I got one in the mornings and one in the evenings after meals. My skin was still breaking out.

 3 months after starting Accutane treatment

4. Month (March): 2x20 mg every day. My skin was still breaking out. At this point i started thinking that they'll never go away. My doctor said it was normal, and we continued with the treatment.

4 months after starting Accutane treatment

5. Month (April): 50 mg every day. 30mg in the mornings and 20 mg in the evenings. People started to comment on my skin. They said it was getting clearer. I really noticed that the blackheads were gone and my skin was smooth. Like, really smooth. The bumps you see in the photos are still from that breakout.

5 months after starting Accutane treatment5 months after starting Accutane treatment

6. Month (May + June): Since the start of the treatment was in the middle of December, the end was in late June. Since I was working at an office, sun wasn't a huge problem. I applied sun screen before lunch and I was fine. We made sure that the treatment didn't continue in July.

At my last doctor's appointment I still had scars on my face. To be honest, I was quite sad that my face looked like that at the end of the treatment. Normally, people who use accutane end up with extremely clear skin. Accutane can't do much for the indented acne scars but it's also effective on the marks. My doctor said that the treatment wasn't 100% successful on me. But she also said that the effects of Accutane will continue and I can use another round when I'm like 30+ as they get really good results with older patients.

Now I'm having 1-2 bumps before my period and they go away quite fast. I can't even compare my current skin to pre-Accutane skin. I'd 100% go through everything again if I have to.

6 months after starting Accutane treatment6 months after starting Accutane treatment6 months after starting Accutane treatment6 months after starting Accutane treatment

A month after Accutane:
1 months after completing Accutane treatment

2 Months after Accutane:
2 months after completing Accutane treatment


September 2015:
3 months after completing Accutane treatment

October 2015:
3 months after completing Accutane treatment


It was quite a hard journey. Accutane is by far the heaviest, most powerful medication I've ever used. I read a lot about it on the forums and blogs and I was ready for the worst. It wasn't that bad actually. I'll write about everyhing I used during and after Accutane, how I prepared myself, what I did during the treatment and the side effects in another post.

Acne is a skin disease that we still don't have a certain cure for at this age. It can really be devastating psychologically. Kudos to people who fought with acne and I hope that this post helps someone who is suffering from acne like I did.


<<< For English, click here.>>>

Sivilcesi olan herkese söyleyebileceğim ilk ve en önemli şey bunun bir cilt hastalığı olduğu ve kesinlikle tedavi edilmesi gerektiği. Siz daha farkına varamadan su anki yaşamınızı ve ilerideki yaşamınızı kabusa çevirebilir. Nasıl ağrınız varsa doktora gidiyorsanız, sivilce için de doktora gitmeli ve uygun şekilde tedavi görmelisiniz. Gül suyuyla, acne patch'leriyle, kükürtlü sabunla akneyi geçiremezsiniz. Tabii ki herkesin durumu ayni değil, ama kendi kişisel tecrübemden söyleyebileceğim şey bu işin çaresinin Roaccutane olduğudur. Ama öncesinde daha net belli etmem gereken şey, kadınların regl öncesi çıkardığı 1-2 sivilce ya da T bölgesindeki yağlanma ya da ergenlikte tek tük çıkan sivilceler değil. Bahsettiğim şey akne dediğimiz, tutarlı şekilde sürekli çıkan, bazıları can acıtan, bazıları kırmızı bazıları beyaz olan, yüzde, sırtta ya da vücudun başka yerlerinde uzun sureli varlığını sürdüren pislik iğrenç tomurcuklar. Bu şerefsizlerin biri geçse biri çıkar, bazen kullandığınız şeyler ise yararmış gibi olur heh geçiyor dersiniz, ama bir ay sonra tekrar çıkarlar. Iste size bilimsel açıklama.
Bu güzel girişten sonra kendi şahsi tecrübemi ve sivilceyle olan savaşımı anlatmak istiyorum. Benimki ergenlik sivilcesi değildi. Hatta bütün ergenliğimi porselen gibi bir ciltle atlattım. Arkadaşlarımın sivilceleri çıkıyordu, bana çok manasız geliyordu. Sivilceye olan takıntıları da manasız geliyordu çünkü benim gözüme o kadar batmıyordu. İnsan yasamadan anlamıyor gerçekten. Üniversite 2. sınıfta sivilcelenmeye başladım. Bunun sebebi tam olarak bilinmemekle birlikte aşırı stresli bir dönemime denk gelmesi bence tesadüf değildi. Zamanla sivilceler arttı ve canimi sıkmaya başladı. Artık arkadaşlarımın hemen hemen hiçbirinde sivilce yoktu, benimki gibi olan hiç yoktu zaten. Gittiğim bir iki dermatolog Imex, SixEx gibi bende asla ama asla ise yaramayan şeyler veriyorlardı. Imex ve SivEX'i küçükken 1-2 çıkan sivilcelerim için gittiğim dermatologlar da vermişti, zaten ne versinler o kadar sivilceye. Velhasıl, ben birkaç doktor gezdim bu şekilde. Ama kendi başıma da baya isler yaptım. Başkasına yazılmış sivilce ilacını bile kullandım. Ki ilacın aşırı bir deri kaldırma özelliği varmış, yanık gibi gezdim etrafta. Siz böyle bir mallık yapmayın, kendinize yazılmayan ilacı kullanmayın. Dahası, sürekli cildim için bakim ürünleri kullanıyordum. Bunlar eczanelerde satılan dermokozmetik ürünleri dediğimiz reçetesiz alınabilen yüz yıkama jelleri, topikal sivilce jelleri, yüz kremleri vs. Kullandığım ve ise yaramayan ilaçların listesini yazsam baya uzar. İlk aklıma gelenler:

Isotrexin - yüzünüzü aşırı kurutan, çok az sürmeniz gereken, sürdükten sonra güneşe çıkmamanız gereken, hatta kullandığınız surece gündüzleri güneş kremi kullansanız iyi olan bu krem, bende hiçbir ise yaramadı.

Benzamycin - Eczacınıza karıştırtmanızın daha iyi olduğu beyaz bir krem. Yine güneş konusunda dikkatli olmalısınız ama Isotrexin kadar ciddi değildi diye hatırlıyorum. Bende yine bir ise yaramadı.

Imex - Fondötenden ucuz bir kapama opsiyonu. Bunu vererek insanlara neden vakit kaybettiriyorlar gerçekten anlamıyorum. Sadece ergenlik döneminde az sivilceli gençlere sivilceleri konusunda bir şey yapıyormuş izlenimi vermek için ve fondötenin yasak olduğu liselerde özgüven tazeletmek için verilebilecek bir ilaç bence.

SivEx - Bunu gerçekten anlamadım... Çok önceleri kullandım ama bir ise yaramadığını söyleyebilirim.

Gibi gibi... Bu liste uzar gider ve adını hatırlamadığım bir suru ilaç daha var. Ha bir de dermatologların favorisi Tetra grubu antibiyotikler. Bunlardan bana 4 kutu reçete edip mide koruyucu yazmayan ama muayene ücreti 4 sene önce 400 lira olan da bir doktor vardı. Hah hatta onu anlatmadan olmaz... Bu doktor çok çok meşhur herkesin çılgınca övdüğü bir dermatolog. Kendisi kolsuz Agop olarak biliniyormuş. Üniversite 3. sınıfta Amerika'ya gitmeden su sivilcelerimi bi geçireyim yeaa seklinde ailemi ikna ederek bu doktordan randevu aldım. Çok heyecanlıydım çünkü düşünsenize adam saçkıran sedef falan tedavi ediyordu, benim sivilcelerimi ohoo hop diye geçirecek şeyi yazacaktı. Ha bu arada kredi kartı geçmiyordu, nakit alıyordu ücretini. Hatırladıkça asabim bozuluyor. Neyse efendim ben içeri geçtim, bana senin şikayetin ne dedi. Bu sırada yüzümde 10 tane falan aktif sivilce ve 10dan fazla sivilce izi var. Dedim sizce ne? Sivilcem var görmüyor musunuz. Sen bunlara sivilce mi diyorsun dedi. Açtı dermatoloji atlasından bana leş gibi şeyler gösterdi, haline şükret dedi. Sen çok güzel bir kızsın tarzı abuk sabuk şeyler (herkese söylüyormuş internette ufak bir araştırmayla özel olmadığınızı anlayabilirsiniz) söyledi, sonra da bunlar geçmez dedi. Ağladım. 20 yaşımda sonsuza dek sivilcelerle gezeceğimi düşünerek ağladım oracıkta. Bana Fenerbahce'den falan bahsetti sanırım o sırada. Sana Roaccutane kullan geçer derler, garantisi yok kullanma, evlenince geçer derler inanma (???) dedi. Neyse ki etrafımda evlenince sivilce geçer diyen kimse yok. Bir de reçete yazdı. Bu reçeteyi aşağıdaki eczaneden yaptırabilirsin dedi. Çıktık, 400 lirayı ödedik, eczaneye girdik. İki tane sise hazırlandı, bunlardan birini gece birini gündüz süreceksin demişti. Gece süreceğim şişede sülfür vardı. BRAVO!! INANILMAZ! GERCEKTEN KIMSENIN AKLINA GELMEMISTI! KUKURTLU SABUN KULLANMAK ICIN 400 LIRA VERDIM. Hatırladıkça o kadar sinirleniyorum ki. O adam bana orada Roaccutane verseydi, ya da kızım ben bir şeyden anlamıyorum gördüğün gibi, sen git başka doktora deseydi, yüzüm su an farklı bir halde olurdu. Neyse aradan onca zaman geçmiş, müşterisi bol bir doktor zaten. Takılsın ne diyeyim. Ama gerçekten bir insanın gelenlerin %90'ina çok güzelsin sen takma bunları diyerek nasıl efsanevi bir doktor olduğunu anlamış değilim. Benim tip diplomam olsa demek neler yapıcam. Evet devam edersem ayni zamanda Tetra antibiyotik vermişti ve ben cehaletle bunları mide koruyucusuz aldığım için midemin de içine biraz edilmişti afedersiniz. Bu antibiyotiklerin de çevremde kimsede bir ise yaradığını görmedim.. Azitro vs. de dahil. Reçeteye yazdığı karışımları ordaki eczaneden 120 liraya, evin ordaki eczaneden 25 liraya yaptırdık bu arada. Onu da not düseyim.
Şimdi ben buradan alır, insanların profesyonel yetenekleri ve bilgilerinden ziyade pazarlama yetenekleriyle nerelere nasıl geldiklerinden ve kendilerini nasıl başarılı olarak tanıttıklarından başlardım da, sayfa sayfa yazı çıkar buradan. Akneyle de alakasız olur o yüzden girmicem. Ama is dünyasında çok var bunlardan..

Bana Roaccutane yazan doktorumla tanışana kadar arada azaplarıma devam ettim. Zaten bu blog da o donemi kapsıyor, denediğim şeyleri ve yorumlarımı görebilirsiniz. Ama hiçbiri asla kesin çözüm olmaya yaklaşmıyordu bile. Sonra kafama koydum, dedim Roaccutane'a baslicam ben. Okudum araştırdım forumlardan, herkes memnun. Çok ağır yan etkilerinden de bahsediyorlar ama her şeyi göze aldım. Is hayatına başlamışım, 23 yaşıma gelmişim hala sivilce var yüzümde. Olacak şey değil. Doktorumdan randevu aldım. Hayatim değişti diyebilirim. Hemen değil ama, çünkü gittiğimde bahar aylarındaydık ve ekim gibi gelmemi istedi. Roaccutane güneş varken kullanılacak bir ilaç değil. Tamam dedim, o sırada denemem için antibiyotik ve krem yazdı. Bir ise yaramayacağını biliyordum, zaten o da Roaccutane için uygun bir hasta olduğumu söylemişti ama dediğim gibi beklememiz gerektiği için arayı bos geçirmemek adına bir tedavi denedik. Roaccutane'i 25 yaşın altında sivilcesi iz bırakan ve 25 yas üzerinde sivilce çıkaran insanlara verdiğini söyledi.
Fakat benim şansım bu, ekim ayına doğru bende garip bir şey oldu. Kaşınmaya başladım. Önce üst bacaklarım, sonra karnim ve yan taraflarımda kırmızı kırmızı benekler çıkıp aşırı derecede kaşınmaya başladı. Doktoruma gittim, Pityriasis Rosea (Gül Hastalığı) teşhisi koydu. Normalde kendi kendine gecen bir hastalıkmış ama benimki aşırı kaşıntılı türdendi. İğne, hap, krem hepsini kullanmama rağmen geceleri uyuyamıyordum, sabahları da kaşınarak uyanıyordum. Gerçekten hayati kabusa çeviren, akneyi falan her şeyi unutturan bir hastalıktı. Ve tabii ki sebebi belli değildi... Mantar, virüs, bakteri ya da alerji değil, sebebi bilinmiyor, bulaşıcı değil. Aşırı stresli bir dönemime denk gelmişti ama bu da sivilce başlangıcı gibi. Benim semptomlarım 2-3 haftada geçmeyince ve hayatim kabusa dönünce önce biyopsi yapıldı (çok basit bir işlem) sonra da fototerapiye başladık. Fototerapi gerçekten çok iyi geldi ve kaşıntıyı çözdü. Fototerapi tamamen zararsız, güneş ışınlarının yararlı olanını vücuda veren bir işlem. Solaryum gibi (hiç girmedim ama) bir makinenin içine ayakta giriyosunuz. Girmeden önce bütün benleriniz hemşireler tarafından bantlanıyor, çünkü benlerin güneş ışığı görmesi istenen bir şey değil. Sonra 1 dk ve artan surelerde haftada 3-4 kere bu makineye giriyordum. Olay bu şekilde çözüldü, ama haliyle fototerapiye girerken Roaccutane'a başlayamazdık. Bitmesini bekledik aylardan Aralığa denk geldi. Hatta Roaccutane takip kartımı buldum şimdi, tam olarak 16 Aralık 2014'te başlamışız.
Ben tedaviye başladığımda 50 kiloydum (hala öyleyim) bu yüzden düşük dozda başlayıp yavaş yavaş artırdık. Ben zaten yan etkilerden çok korktuğum için yavaş başlamak isime geldi. Bu ilacın dozu kilonuza ve sivilcenizin durumuna göre size özel olarak ayarlanıyor. Doz hesaplamasını doktorunuz yapacak, ve sizin de buna tamamen uymanız gerekiyor. Her ay düzenli kan tahlillerinizi yaptırmanız gerekiyor. Zaten tahlilden önce ilaç reçete etmeyecektir doktorunuz. Total Kolesterol, HDL Kolesterol, LDL Kolesterol, AST, ALT, Trigliserid gibi karaciğer enzimlerimle her ay Hemogram da bakılıyordu. Bu tahliller için sabah açlığı gerekiyor.

Roaccutane'dan önce:

Roaccutane kullanmaya başlamadan önce

1. Ay (16 Aralik 2014): Günde 1 tane 20 mg'lik kullandım. Yan etkilerden ilk gördüğüm dudaklarda aşırı kuruma ve ellerimde çatlamaydı. Özellikle benim gibi vücudu kuru bir insansanız vücut kuruluğu ilk vuran yan etkilerden oluyor. Fakat aynı zamanda ilk ay Roaccutane cildimi güzelleştirmeye de başlamıştı. Genelde bir döküntüye hazır ol derler, ki doktorum da demişti, ama ben ilk ay döküntü yerine gittikçe güzelleşen bir ciltle karşılaştım. Hep böyle devam edeceğini düşünüyordum, öyle olmadı.

Daha düşük çözünürlüklü bir kamera tabi, daha güzel çıkmış cildim ama yine de fikir verir. Yüzüm ışıldamaya başlamıştı:
Roaccutane kullanmaya başladıktan 1 ay sonra

2. Ay (Ocak): Günde 1 tane 20 mg'lik 1 tane 10 mg'lik kullandım. Totalde günde 30 mg dozuna çıktık. Bu safhada kusmaları görmeye başladım. Yüzüm gerçekten de coşkun bir kusma donemi yaşadı ama şimdiye kadar görmediğim bir şey değildi. Ayrıca yüzüm aşırı derecede kurumaya da başlamıştı ama doktorumun yazdığı ürünler çok yardımcı oldu. Hayatımda ilk kez yüzüm kuruduğu için de çok mutluydum.

Roaccutane kullanmaya başladıktan 2 ay sonra

3. Ay (Subat): Günde iki tane 20 mg'lik sabah aksam almaya başladım. Total dozda 40'a çıktık. Bu ana kadar ilaçları hep birlikte içiyordum ama bu noktadan sonra ayırmaya başladım. Sabah aksam ayni saatlerde almaya çalıştım ama antibiyotik kadar dikkat etmedim. Kusma devam ediyordu.

 Roaccutane kullanmaya başladıktan 3 ay sonra

4. Ay (Mart): Sabah 20 mg aksam 20 mg seklinde devam ediyorum. Cildim de kusmaya devam ediyor. Bu sıralar hiç geçmeyeceğini düşünmeye başladım. Çünkü hem yan etkiler ağırdı, hem de sonuç alamıyor gibi görünüyordum. Doktorum normal olduğunu söyledi, devam ettik.

Roaccutane kullanmaya başladıktan 4 ay sonra

5. Ay (Nisan): 50 mg'a çıktık. Sabah aksam ayrı alıyorum. Bu donem insanlar `yüzün ışıldıyor` tarzı şeyler söylemeye başladılar. Gerçekten de cildimde aşırı bir aydınlanma vardı. Siyah noktaların gitmiş, genel bir pürüzsüzlük gelmişti. Yani sadece lop lop büyük sivilceler kalmıştı. Onlar da sönmeye karar vermiş gibi duruyorlardı... Bunlar hala kusma döneminde çıkan sivilceler. Gerçekten her fotoğrafta o azman sivilceyi görebilirsiniz.

Roaccutane kullanmaya başladıktan 5 ay sonra        Roaccutane kullanmaya başladıktan 5 ay sonra

6. Ay (Mayis + Haziran): Başlangıcım ay ortasına denk geldiği için bitişi de haziran sonlarını buldu. Benim şansıma 2015'te yaz gelmek bilmedi ve Haziranda hava çok güneşli değildi. Zaten ofiste çalıştığım için çok büyük bir sorun olmuyordu. Öğle yemeğine çıkmadan önce güneş koruyucu sürüyordum. Tedavinin temmuza sarkmamasına özen gösterdik.

Son doktor randevuma gittiğimde yüzümde dev ve koyu renkli izler vardı. Açıkçası tedavinin bu şekilde bitmesi beni baya üzmüştü. Normalde Roaccutane kullanan insanların yüzleri tedavi sonunda pürüzsüz ve izsiz oluyordu, benimkinde izler kalmıştı. Hem göçüklükler hem de renkli izler. Göçüklere Roaccutane'in yapacak bir şeyi yok maalesef, ama renkli izlere de iyi geliyor. Doktorum bazı bünyelerin tedaviye tam olarak cevap vermediğini, benim de onlardan biri olduğumu söyledi. Ama Roaccutane'ın etkileri devam edecek ve daha iyi bir hale gelecek cildin dedi, öyle de oldu. Gerçekten de zamanla izler hafifledi ve cildim stabil bir hale geldi. Artık sadece pms döneminde 1-2 sivilce çıkarıyorum... Cildimdeki Roaccutane ışıltısı tamamen olmasa da gitti, ama eski halimden çok çok daha iyiyim. Gerçekten tedaviye değdiğini ve yine olsa yine yapacağımı söyleyebilirim özetle. Ayrıca doktorum ileriki yaşlarda uygulanan Roaccutane tedavisinde daha iyi sonuç alındığını ve gerekirse benim de yeni bir doz uygulayabileceğimi söyledi.

Roaccutane kullanmaya başladıktan 6 ay sonra           Roaccutane kullanmaya başladıktan 6 ay sonraRoaccutane kullanmaya başladıktan 6 ay sonra    Roaccutane kullanmaya başladıktan 6 ay sonra

Tedaviden 1 ay sonra:

Roaccutane tedavisinden 1 ay sonra

Tedaviden 2 ay sonra:

Roaccutane tedavisinden 2 ay sonra

Eylül 2015:

Roaccutane tedavisinden 3 ay sonra

Ekim 2015:

Roaccutane tedavisinden 4 ay sonra

Zorlu bir yolculuktu. Şimdiye kadar kullandığım en ağır ilaçtı. Hakkında çok fazla şey okumuştum ve her şeyi bekliyordum açıkçası. Beklediğim kadar kotu olmadı. Tedavi süresince ve sonrasında kullandığım ürünler, tedaviye nasıl karar verdiğim, tedavi sırasında neler yaptığım, gördüğüm yan etkiler vs. bir sonraki yazıda. Umarım bu yazının birilerine faydası dokunur ve umut olur. Sivilce gerçekten çağımızda hala kesin çaresi bulunamamış ve insani psikolojik olarak çok etkileyen bir hastalık. Kendi ya da yakınları bu yoldan gecen herkese kolaylıklar diliyorum.
Older Posts Home

ABOUT ME

25. loves cats. loves cake. loves make up.

Follow me

Instagram Follow @beautystanbul Follow

POPULAR POSTS

  • Akne Maceram ve Roaccutane - 2 : Kullandigim Urunler, Yan Etkiler, Psikolojik Etkiler
  • My Acne Journey and Accutane - 2 Products I Used, Side Effects, Emotional Stuff
  • My Acne Journey and Accutane -1
  • Nuxe Reve de Miel Hand Cream Review
  • Sephora Black Card Birthday Gift Blush 2016

Brands

  • Artelac
  • Babe
  • Balenciaga
  • Benzamycin
  • BioNike
  • Bioderma
  • Calvin Klein
  • Clearasil
  • Deborah
  • Decubal
  • Dior
  • Elizabeth Arden
  • Garnier
  • Hobby
  • John Frieda
  • Kiko
  • L'oreal
  • Lancome
  • Make Up For Ever
  • Manhattan
  • Nuxe
  • REN Skincare
  • Rinopanthen
  • Roaccutane
  • Schwarzkopf
  • Viktor & Rolf
  • Yves Saint Laurent
  • alix avien
  • avon
  • bath and body works
  • benefit
  • biotherm
  • blistex
  • bobbi brown
  • burt's bees
  • china glaze
  • clinique
  • ddf
  • dead sea spa magik
  • dermokil
  • eco tools
  • eos
  • escada
  • essie
  • estee lauder
  • estée lauder
  • fa
  • flormar
  • gosh
  • herbal essences
  • joan rivers beauty
  • johnson's baby
  • la roche posay
  • laura mercier
  • live clean
  • liz earle
  • mac
  • max factor
  • maybelline
  • moschino
  • nars
  • neutrogena
  • nivea
  • nvey eco
  • opi
  • pastel
  • philosophy
  • physician's formula
  • rare blossom
  • real techniques
  • rimmel
  • salvatore ferragamo
  • sephora
  • shiseido
  • smashbox
  • sonia kashuk
  • the balm
  • the body shop
  • toni and guy
  • too faced
  • urban decay
  • vaseline
  • victoria's secret
  • watsons
  • yves rocher

Followers

TWITTER

Tweets by @beautystanbul

FOLLOW ME @ INSTAGRAM

Copyright © 2016 Beautystanbul. Theme created by OddThemes