Akne Maceram ve Roaccutane -2 : Kullandigim Urunler, Yan Etkiler, Psikolojik Etkiler

Oncelikle Roaccutane uzun ve zorlu bir yolculuk oldugu icin ise tamamen guveneceginiz bir doktor bularak baslayin. Tedavi sirasinda doktorunuzun soylediklerini surekli arastiracak, acaba dogru mu soyluyor yoksa soyle mi yoksa boyle mi diyecek vaktiniz ve enerjiniz olmayacak. Benim gibi hastalik hastasi bir insan bile guvendigi bir doktor buldugu zaman oldukca az arastirmayla ve felaket senaryosuyla Roaccutane tedavisini atlatabiliyor.

Roaccutane, kullanan kullanmayan herkesin bildigi gibi, oldukca olasi yan etkisi olan bir ilac. Ilaci kullanirken kendinizde daha once gormediginiz bir sey fark ederseniz, yanlis ya da farkli bir seyler hissederseniz, mutlaka derhal doktorunuzu arayin. Olasi yan etkileri aklinizin bir kosesinde bulundurmakla birlikte, bu demek degil ki herkes her yan etkiyi gorecek. Sansliysaniz hicbirini yasamadan da atlatabilirsiniz. (Gunes hassasiyeti haric. Roaccutane tedavisi goren herkes tedavi sirasinda ve sonrasinda mutlaka yuksek faktorlu gunes korumasi kullanmali. Gunes lekeleriniz olsun istemiyorsaniz tabii.)

Benim yasadigim yan etkiler:

DUDAK KURULUGU:
En yogun ve en erken yasadigim yan etki bu olsa gerek. Ilaca baslamamla birlikte dudaklarimin ASIRI derecede kurudugunu fark ettim. Normalde de dudaklarim biraz kurudur ama boyle bir sey daha once hic yasamamistim ve tedavi boyunca devam etti. Hele kis aylarinin sogugu da eklenince cok feci oldu ama surekli olarak nemlendirici surunce tolere edilebilir oluyor. Doktorumun onerisiyle Decubal dudak ve kuru bolge balmini aldim ve kesinlikle simdiye kadar kullandigim en iyi dudak kremi. Doktoruma tedaviye baslamadan Nivea, EOS vs. kullandigimi soylemistim, o da bununla daha rahat edersin diye onermisti. o gunden beri kullaniyorum ve cevremde de ilaci kullanan kullanmayan bir cok kisiye tavsiye edip aldirdim. Dudaklariniz kuruysa abuk sabuk lipbalm'larla ugrasmayin derim. Ayrica kutikullere, dirseklere vs. de surulebiliyor. Eczaneden aliyorum, fiyati yaklasik 35 lira ve 1 tupunun en az 6 ay gittigini soyleyebilirim. Sadece dudaga kullanirsaniz 1 sene bile kullanabilirsiniz.


Decubal lips balm

VUCUT KURULUGU
Vucudum da normalde kurudur, bu yuzden Roaccutane cok iyi gelmedi diyebilirim. Dudaklarimda yasadigim kadar sorun yasamadim, ama yine de tedaviye baslamamla birlikte daha yagli dus jelleri aldim. Ilk basta eczaneden Babe'nin (Sanirim Hydra Calm) dus jelini aldim ve uzun sure kullandim. Vucudunuzu kurutacak bir sey kullanmadiktan sonra cok sorun yasamazsiniz.

Sonrasinda Bioderma Atoderm Gentle Dus Jeli aldim. Bioderma Atoderm Cream alana hediye olarak veriyorlardi, Sanirim bu kampanya hala devam ediyor.

* Tedavim bittikten sonra Bioderma Atoderm Huile de Douche'u kesfettim. Eger tedavi sirasinda bilseydim bunu da kullanabilirdim, fiyati uygun ve yagli.

Baslarda 1-2 ay sureyle Bioderma Atoderm Cream kullandim. Ama sonra ilaclar ve diger her seyle birlikte pahali gelmeye basladi. Gul Hastaligi doneminde Acibadem'deki dermatologun tavsiyesiyle Coresatin Barrier-P Cream aldim. Sonrasinda ona ulasamayip Coresatin Barrier Lotion'a gecmek zorunda kaldim. Ama internetten resmine bakayim derken hakkinda hem eksisozlukte hem de bloglarda oldukca garip yazilar yazildigini gordum. Sanirim artik kullanmicam. Bioderma'ya donucem muhtemelen, cunku yaz kis nemlendirici gerekiyor.

coresatin lotion

YUZDE KURULUK
Tedaviye baslar baslamaz yuzume kullandigim butun urunleri dolaba kaldirip sadece doktorumun verdiklerini kullanmaya basladim. Herkese de boyle yapmasini tavsiye ederim. Roaccutane kullanirken cilt oldukca inceliyor. Kafaniza gore peeling, maske, serum vs kullanmaktan kesinlikle kacinmalisiniz.

Yuz yikama icin La Roche Posay Effeclar H Mousse kullandim. Cok nemlendirici ve cok hassas bir temizleyiciydi, cok memnun kaldim. Cok uzun sure gidiyor bir de, tedavinin sonlarina dogru 2. siseye gectim ancak.
La Roche Posay Effeclar H Mousse


Yuzumu yikadiktan sonra La Roche Posay Effeclar H Moisturizer nemlendirici suruyordum. Bundan da cok memnun kaldim ve tedavi suresinde 7-10 tane bitirdim. Birini ofise, birini eve, birini cantama koyayim diyip bol bol surunce oyle oldu. Ama o bol bol surmelere ihtiyaciniz olacak. 

La Roche Posay Effeclar H Moisturizer

Goz altlarim icin La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide kullandim. Su an bu kremi hem goz kremi hem normal nemlendiricim olarak kullaniyorum.

La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide


GUNES HASSASIYETI

Yukarida da soyledigim gibi, bu kacinabileceginiz bir yan etki degil. Ben La Roche Posay Anthelios XL 50+ kullandim ve tedavi suresince yuzumde gunes lekesi olusmadi. Bu yasa gore de degisiklik gosteren bir sey. Yasiniz ne kadar buyukse gunes lekesine o kadar yatkin oluyorsunuz. Doktorum gunes lekesi tedavisinin cok zor ve cok ugrasli oldugunu ve kesin sonucu olmadigini soyledi. O yuzden en iyisi hic edinmemek. Tedavi boyunca evden cikmadan once, ofisten yemege cikmadan once ve aksamlari eve donmeden once surdum. Tabii haftasonu ya da daha uzun sure disarida kaldigim donemlerde sik sik yeniden uyguluyordum.

La Roche Posay Anthelios XL 50+

BURUN KURULUGU

Evet, burnunuz da kuruyor. Doktorum bu yan etkiden sonra Rinopanthen Bariyer Damla'yi onerdi. Roaccutane sirasinda yardimci olsa da tedavi bitiminde burnumda kabuk kabuk yaramsi seyler olustu. Daha sonradan gittigim bir kulak burun bogaz doktoru Stérimar tarzi okyanus sularinin kabuklara karsi daha etkili oldugunu soyledi ve gercekten de kullandiktan kisa bir sure sonra burnum eski haline dondu. 

Rinopanthen Barrier Drops

GOZ KURULUGU
Gozlerim tedavinin ortasinda cok kurumaya basladi. Bunun uzerine doktorum eger goz kurulugu daha beter olursa tedaviyi kesecegini soyledi. Total doza ulasmadan tedaviyi kesmek kabus gibi bir sey, o kadar acisini cekmisim zaten diye dusundum ama goz de onemli tabi. Neyse ki yonlendirdigi goz doktoru Roaccutane'in boyle seyler yapabilecegini, gozlerime sicak bezle (kaynar degil tabi) kompres yapip, sonrasinda ust ve alt goz kapaklarimi fazla cekistirmeden sikarak icindeki yaglari manuel olarak cikarmami soyledi. Normalde her goz kirpista gozlerin us ve altindaki deliklerden gozu nemli tutan yagimsi bir madde cikiyor. Yapmadan once ellerin tertemiz, goze konulan bezin de ayni sekilde tertemiz oldugundan emin olmak gerekiyor tabi. Doktor ayrica bana Artelac goz damlasi verdi. Kapali bir ofiste ve havalandirmali ortamda yaz kis calisinca gozler zaten kuruyor. Onceden eyestil kullaniyordum ama Artelac cok cok daha iyi. Bunu su gibi dusun, fazla kullanmanin bir zarari yok demisti doktor. 
Artelac Advanced Eye Drops

EL KURULUGU

Tabii ki eller de kuruyan yerler arasinda. Benim ellerim normalde de kuru, ve kis aylarinda daha da kuru oldugu icin zaten surekli el kremi kullaniyorum. Bu tedavi boyunca Bioderma Atoderm Mains kullandim. Hala da bunu kullaniyorum. Cok ozel bir tarafi yok, el kremi iste. Ve yikamadan sonra vs. yenilemek gerekiyor tabi, bu yuzden cok cabuk bitiyor. Kisin cogu zaman ikili satilan kampanyalari oluyor. 

Bioderma Atoderm Mains

KABIZLIK
Bilin bakalim baska nereler kuruyor. Bu ilaci kullanirken bol bol sebze yemek gerekiyor. Ben zaten cok sebze yiyen biri oldugum icin cok sikinti yasamadim acikcasi. Ayrica bol bol su icerseniz cok sikinti cekmezsiniz muhtemelen. Ama normalde de kabizlik sikayeti olan ve bu ilaci kullanip oldukca aci ceken tanidiklarim da var. Belki ilaca baslamadan barsaklari duzene sokmakta fayda olabilir.

Sanirim basima genel butun yan etkiler ve onlar icin kullandigim urunler bu kadar. Roaccutane psikolojik yan etkileri yuzunden de cok adi cikmis bir ilac, ama ben cok tecrube ettigimi soyleyemicem. Regl doneminden once yine sinirliydim ama zaten hep sinirli oluyorum PMS donemlerinde. Cildim duzeldikce ve insanlar guzel seyler soylemeye basladikca ben daha da mutlu olmaya basladim. Ama yine cevremde bu ilaci kullanip (ozellikle ergenlik doneminde) cok sinirlenen insanlar da biliyorum. Ama insanlar bunlari yasiyor diye, benim bahsettigim yan etkiler de dahil, oturup bunlarin hepsini yasamayi beklemeyin. Belki size hic olmaz, cok rahat bir donem gecirirsiniz. Benim gordugum yan etkiler de oldukca hafif olanlardandi.

Ilaca cok yakin bir arkadasimla bir ay arayla basladik. Boylece kullandigimiz urunleri, yasadiklarimizi, yan etkileri hep paylastik ve birbirimize destek olduk. Eger sivilceli bir arkadasiniz varsa onu da yaniniza alarak ayni anda baslamanizi ve birbirinize destek olmanizi tavsiye ederim.

Sonuc olarak tekrar soylemek isterim, sivilceniz varsa onunla yasamaya mecbur degilsiniz. Roaccutane hayatimda kullandigim en ise yarar, en soyledigini yapan ve en kuvvetli ilaclardan biriydi. Ben cok memnun kaldim, yine olsa yine kullanirim. 


Share:

0 yorum