Kozmetik Dolabı Yaz Temizliği :)

Baslikta kozmetik dolabi desem de aslinda bu banyomuzdaki dolabin temizligi ve bu posttan oldukca bir zaman once yapildi. Ben anca vakit bulabildim yazmaya. Dolaptaki bana ait, kullanmadigim ya da son kullanma tarihi gecen, ya da kullanip bitirdigim vs vs seyler hakkinda bir yazi olacak.


Oncelikle soyle bir hepsine bakalim.

En ustte en eski urunlerden biri var: Jole. Zannedersem Schwarzkopftu ama markasindan emin olamadim simdi... Yillaaaaaardan beri bu burda yani inanilir gibi degil gercekten ama jole bozulur mu ki? Herneyse, jole kullanmadigim icin bu atildi :D



Avon'un iki el kremi, ikisi de bitmeye yakindi ve ambalajindan da anlayacaginiz uzere oldukca eskiler, o yuzden attik. Fena degillerdi ama tekrar almam cunku el kremi konusunda daha seciciyim artik. Dogal urunlerden yanayim.

Excipial Lipo doktor tarafindan anneme verilmisti. Fazla kullanmadi, arada ben kullandim ama boyle bebek pudrasi gibi tuhafimsi bir kokusu oldugu icin cok cazip gelmemisti. Halbuki simdi dusununce boyle eczanede satilan ilac niteliginde bir kremi iceriginde ne oldugu bilinmeyen abuk sabuk kremlere tercih etmek lazim. Gerci bunun icerigine de bakmadan konusmiyim ama, sonucta eczaneler de neler satiyor. Neyse ben belki bunu daha sonra eczanede inceler tekrar alirim. Bunun son kullanma tarihi gecmis attik.

Hobby el temizleme jeli. Bunlardan hep yanimda bulunur, ozellikle kis aylarinda okula giderken. Bu da bitmis niye dolaba kaldirmisim inanin bilmiyorum.

Vaseline nemlendirici vucut losyonu. Bundan toplamda iki uc tane bitirdim. Bu da onlardan biri, azicik kalmisti icinde onu da kullanip cope attim. Sevdigim ve cokca kullandigim bir marka.

Barcelino Sac Bakim Yagini da neredeyse sonuna kadar kullandim ama uzun kullanimdan sonra etrafi falan yapis yapis oluyor ne kadar kutusunda saklasaniz da o yuzden attim. Ama % 90ini kullanmistim zaman. Guzel bir urun ama sacinizin cok cabuk uzamasini istiyorsaniz ya da cok yipranmis islem gormus saciniz varsa ve duzelmesini istiyorsaniz icerigindeki yaglari tek tek alip karistirmanizi oneririm. Ben sacim kustugunde (halk arasindaki adiyla:D) birkac yagi karistirip duzenli olarak suruyordum ve faydasini gordum. Bu karisim ise sacinizi daha saglikli yapmak, duzenli bakimini saglamak vb nedenlerden kullanilabilir.

En altta sagda iki adet Lancome Bi Facil var. Onlari zamaninda strawberryden almistim, ikisini de kullandim ama siseleri cok guzel oldugu icin atmiyorum. Makyaj temizleyicimi yanimda tasimam gerektiginde bunun icine Bioderma dolduruyorum asla sizma/akitma yapmiyor, cok guvenli kilitli siseleri var. Bunlari atmicam ama bos olduklari icin bu yazida yerlerini aldilar.



Sol tarafta gunes kremleri var. Nivea ve Garnier. Ikisinden de memnun kaldim, ben oldukca acik tenli oldugum icin 30 spf 30 kullaniyorum ve iyi koruduklarini dusunuyorum.

En solda John Frieda'nin Brilliant Brunette Shine Shock urunu var. Bunun kendisine para verip almadim, sampuani ve sac kremiyle birlikte set icinde geldi. Birkac kez kullandim sonra da atmaya kiyamayip dolabin derinliklerine sakladim ama bence cok gereksiz bir urun. Saca sok parlaklik falan vermedigi gibi cabuk yaglandiriyor ve agirlik hissettiriyor, ya birine vericem ya da aticam.


En ust solda dunyanin en dandik en gereksiz asetonu var, markasi falan da yok oyle annem eczaneden almis galiba, bir kez kullandim sonra kaldirdim, simdi aticam :D


Onlarin yaninda Nivea deodorant var. Bu deodorant oldukca iyiydi de birkac kullanimdan sonra fis fis yeri (?) calismadi, o yuzden biraz beklettik belki zamanla kendine gelir diye (???!! nasil bir mantiksa) sonra da attik. Uzuldum ama yeniden alabilirim.

En altta iki tane Avon sac bakim urunu var. Sagdaki Winter Restore, soldaki Intense Repair. Bir zamanlar bunlara cok merakliydim, yesilinden mavisinden cesit cesit aliyordum. Onlari da biraz kullanip dolabin derinliklerine terk etmisim. Tekrar almam, gereksiz buluyorum boyle urunleri . Sacima bakim yapmak istersem dogal yaglar ya da maskeler tercih ederim. Ama kisin elektriklenmeyi alacak guzel bir urunun arastirmasina baslayabilirim.


Share:

0 yorum