Kiko Eyebrow Expert Styling Kit 02 Review










This is yet another special make up product that my boyfriend got for me ^^ He actually saw me looking at this and he got it, but in a darker shade. I would get the 01 and this is 02 but I am really pleased with it.

It consist of two powders and one eyebrow gel. Powders are light, darker and the gel is darker than the rest. The kit also comes with 3 eyebrow styling products: tweezers, eyebrow brush and eyebrow powder brush.

I must say that I hate, hate, and really hate ridiculously thick and dark eyebrows. Yes, it's true that full eyebrows will make you look younger and yes it's also true that eyebrows are really important for a complete make up. And it's also a fact that eyebrows make a lot of difference with or without the rest of the make up. But, smearing eyebrow products all over your brows and making them unnaturally thick and dark will not make you younger or prettier.

What you need to be careful when you're applying an eyebrow pencil or powder, you should always choose the correct colour. This means that the colour shouldn't stand out between your eyebrows. What pencil and powder should do is to fill the sparse areas. And when in doubt if it's enough eyebrow product, just leave them alone.

I usually use the Balm Brow Pow in Blonde, or Urban Decay Naked 1 palette Naked and Buck colours for my eyebrows, and I can say that I like using two different colours, one light and one dark on my eyebrows because the ends of my eyebrows are more sparse so the darker colour doesn't really look natural. So I use the darker colour on the front part of my eyebrows and the lighter one towards the end. The gel here is a little bit dark for my brows, but I get little bit of it on the brow brush and brush my eyebrows upwards with it. It keeps them in place and gives just enough colour.

Overall, I can say that I like this eyebrow palette.

Erkek arkadasimin hediyelerinden biri: Kiko kas kiti ^^ Bu kiti ben bakarken gormus ve surpriz yaparak bana almis. Ben 01 olanini alirdim, o 02 almis ama bekledigim gibi sorun olmadi.

Setin icinden iki kas fari ve bir kas jeli, bunlarin yaninda iki kas fircasi ve bir de cimbiz cikiyor. Kas farlarinin biri koyu biri acik renkte, kas jeli ise ikisinden de koyu renkte.

Kaslardan bahsederken kesinlikle deginmem gereken bir nokta, cok kalin ve manyakca koyu kaslardan nefret ediyorum. Ici dolu ve kalin kaslarin insanlari genc gosterdigi dogru, ama normalin uzerinde kalin ve normalin disinda koyu renkte boyanmis kaslariniz sizi ne daha genc ne de daha guzel gosteriyor, buna emin olabilirsiniz.

Kas urunu kullanirken dikkat etmeniz gereken en onemli nokta dogru rengi secmek ve asiriya kacmamak. Bu demek oluyor ki renk kaslarinizin arasindan ortaya cikip merhaba ben X'in kasina surdugu urunum dememeli. 

Ben normalde the Bakm Brow Pow'in Blonde rengini ya da Urban Decay Naked 1 paletinden Naked ve Buck renklerini kullaniyorum. Genelde kasimda iki renk kullanmaya ozen gosteriyorum. Bunlardan acik olani kasimin dis kisimlarina suruyorum cunku oralarda daha az kas oldugu icin oraya surulen koyu renk siritabiliyor. Kasimin daha yogun oldugu baslangic kisimlarina daha koyu olan rengi suruyorum. Bu setteki iki renk icin de durum boyle. Her sey bittikten sonra yuvarlak kas fircasini biraz jele degdirip kaslarimi yukari dogru tariyorum. Bu da gun icinde kaslarin yerinde durmasini sagliyor, ayrica cok az daha renk veriyor.

Ozetle, bu kas paletini oldukca begendigimi soyleyebilirim. 

Share:

0 yorum