La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide Review







I have combination/ oily skin and La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide is one of the best moisturizers I've ever used in my life. It's like water, it never makes my skin oily. Most of the time with moisturizers I feel like I applied too much because they make something more than hydrating my face, which causes my skin to feel oily and heavy. But not with this one. Actually, it's so light that you can even use it for your eyes. Which is one of the things that I find AMAZING about this because I literally get 3 pumps and don't worry about an extra eye cream or not to get my moisturizer near my eyes because they're bad for that part of my face.

I use this in winter and in summer, too. But my dermatologist told me that, contrary to popular belief, you don't need to use moisturizer in summer if your face isn't extra dry. So, with the Avene cleanser that doesn't make my face dry, I sometimes don't even apply moisturizer before I go to bed. I go through one of these every 1.5 months approx.

It doesn't have SPF in it, so especially in summer time don't forget to apply sun cream before you go out!

Pros:
Extra light, not greasy at all
No parabens / alcohol free / fragrance free
Suitable for sensitive skin
Also an eye cream

Cons:
Can't think of any except it ends up really fast.




Karma ve yagli bir cildim var, ve La Roche Posay Toleriane Ultra Fluide'in simdiye kadar kullandiklarim icinde en iyilerden oldugunu rahatlikla soyleyebilirim. Su gibi, cok hafif ve cildimi asla yaglandirmiyor. Cogu nemlendiricinin surdukten sonra cildimi agirlastirdigini ve yagli hissi verdigini, ya da gercekten yaglandirdigini soyleyebilirim. Ama bu kesinlikle oyle degil. O kadar hafif ki, goz kremi olarak bile kullanilabiliyor. Yani sabah aksam goz kremiyle ayrica ugrasmak yerine bunu hem yuzume hem goz cevreme rahatlikla uyguluyorum. Cok pratik, cok hafif.

Bu kremi hem yaz hem kis ayrilarinda kullaniyorum. Cilt doktorum bana, inanilanin aksine yaz aylarinda cok kuru cildin yoksa nemlendirici kullanmaya gerek olmadigini soyledi. Bu yuzden, ozellikle cildimi kurutmayan Avene nemlendiricimden sonra bazen nemlendirici surmuyorum bile. Her gun kullanimda 1.5 ayda bir bitiriyorum.

Icinde SPF olmadigi icin bunun uzerine, ozellikle yaz aylarinda, mutlaka gunes koruyucu surmelisiniz! 


Artilar:

  • Cok hafif, hic yaglandirmiyor.
  • Paraben, alkol, parfum yok
  • Hassas ciltte kullanima uygun
  • Ayni zamanda goz kremi olarak kullanilabiliyor.

Eksiler:

  • Gercekten bir eksisini dusunemiyorum... Cabuk bittigini soyleyebilirim ama.



Share:

1 yorum

  1. Ben de iki sene önce yazın bayılarak kullanmıştım bu ürünü. Elimde sürekli bir yerlerden gelen nemlendirici olduğu için yeniden alamadım ama stoğum biterse yaz için aklımda! Güle güle kullan, sevgiler!

    ReplyDelete