Avene Mousse Nettoyante Cleanser Review





Avene Mousse Nettoyante is the cleanser I've been using for the past 2+ months and I love it! A friend of mine recommended it and I said why not, because she has Accutane treatment just the time I did and her skin is more sensitive than mine. So I thought that if she likes a cleanser, it must be good and gentle. And it is!

I've never used anything from Avene before. Considering I tried almost all skincare brands on the market, it's quite weird but, oh well, better later than never. This cleanser is a mousse, which reminds me of La Roche Posay Effeclar H that I used while I was on Accutane. I think Mousse is quite a gentle way of cleansing your skin. It is definitely gentler than gel, because you don't drag your skin while you're applying the product. Thinking about it, mousse means less fuss, too. You don't need to wet it like you do with the gel, you can directly apply it onto your skin. Also, you don't need to worry about it being homogeneous as it comes out like that. Oh, and the packaging is quite nice and doesn't give too much or too little product.

The best thing about this is that it doesn't dry out your skin, and it really balances oil. It is really important to me that my cleanser doesn't make my skin dry. In my opinion, if it makes your skin dry, it means it's harsher than what you need. You do NOT need something that makes your skin dry just because you have oily skin. It often means that your skin will produce more oil in order to keep the balance. When I used the La Roche Posay Effeclar K, my skin would dry out after I wash it, and a little after I apply the moisturizer, my skin would start to get oily. Now, I did get Accutane treatment and it also balanced my oil level but for someone who has combination/oily skin now, I can truly recommend this cleanser.


Son 2+ aydir bu yuz temizleyiciyi kullaniyorum ve cok memnunum! Benimle ayni zamanda Roaccutane tedavisi goren bir arkadasimin tavsiyesiyle aldim. Onun cildi benimkinden hassastir ve cilt bakimi konusunda da oldukca secicidir. Dedim eger o begeniyorsa, vardir bir bildigi. 

Daha once Avene markasindan hic urun kullanmamistim. Piyasadaki neredeyse butun cilt bakim markalarini denedigim goz onune alinirsa, nasil bu markayi denemedim bilemiyorum. Neyse gec olsun guc olmasin, bur markayla tanismam gayet hos bir urunle oldu. Kopuk yapidaki Avene Mousse Nettoyante, bana Roaccutane tedavisi sirasinda kullandigim La Roche Posay Effeclar H'yi animsatti. Kopuksu yapidaki temizleyiciler sanirim daha nazik oluyorlar. Kesinlikle jelden daha nazik olduklarini soyleyebilirim, cunku yuzunuze surerken jel kadar bastirmiyorsunuz urun dagilsin diye. Ayrica kopuk kullandiginizda urunu onceden islatmakla ugrasmaniza gerek de kalmiyor. Yuzunuze urunu homojen dagitmakla da ugrasmayacaksiniz cunku zaten urun o sekilde cikiyor kabindan. Kabi demisken ondan da bahsedeyim, pompasi var ve tam istediginiz kadar urunu rahatca elinize alabiliyorsunuz. 

En guzel ozelligi yuzunuzu kurutmuyor ve yag dengesi sagliyor. Benim icin temizleyicinin yuzumu kurutmamasi cok onemli. Bence, eger temizleyici yuzunuzu kurutuyorsa, ihtiyaciniz olandan daha sert bir temizleyici kullaniyorsunuz demektir. Yuzunuzu kurutan bir temizleyiciye ihtiyaciniz yok, cunku cogu zaman cildiniz dengeyi tutturmak icin daha fazla yag uretecektir. La Roche Posay Effeclar K kullandigim zamanlar yikadiktan sonra yuzumde bir kuruluk hissediyordum, nemlendirici surdukten sonra da yuzum yaglanmaya basliyordu. Yani Roaccutane tedavisi gordum ve cildim artik o kadar yagli degil, ama karma/yagli cilde sahip biri olarak kesinlikle bu temizleyiciyi tavsiye ederim. 

Share:

1 yorum

  1. Ben de köpük formdaki temizleyicileri çok seviyorum ve nazik buluyorum. Favorim Caudalie Mousse Nettoyant :) Sevgiler!

    ReplyDelete