Perfume Collection / Parfüm Koleksiyonu

<<<For English please scroll down>>>


Gereğinden fazla parfümüm olduğu için bu yazı biraz uzun olacak. Hayır, normal zamanlarda iğrenç kokmuyorum, sadece parfüm seviyorum. Bu koleksiyonu da seneler içinde yaptım, öyle pat diye almadım ama bir yerde dur demem gerektiğini biliyordum ve dedim. Son bir seneden fazladır parfüm almıyorum, ne kadar indirimde kampanyada ya da sınırlı üretim olması umrumda değil, kendime bir kural koydum ve en az 2-3 parfüm bitirmeden yeni parfüm almayacağım. 

Because I have more than enough perfumes, this is going to be a long post. And no, I don't stink, I just love perfumes. I collected these over the years, not in a couple of weeks, but I knew that at some pont I need to stop. I did stop, and I haven't bought any perfumes for the last year and a half. I dont care if it is in promotion, limited edition or extremely cheap or whatever, I just don't buy. I will only buy new perfume when I finish at least 2-3 bottles.

 Bu yazıda parfümleri tarif etmeye çalışacağım böylece almayı düşünenler bir fikir sahibi olur. Aynı zamanda bu kadar parfümü nasıl ve nerede muhafaza ettiğimi, hangi mevsime uygun bulduğumu, kalıcılıklarını, hangi yaşa uygun olduğunu vs KENDİMCE anlatacağım. 

I will try and describe my perfumes so that if you consider buying it you will have an idea. I will also tell you how and where I keep my perfumes, which season is perfect for them to wear, how long they stay on, and the suitable ages for them. These are all my IDEAS so you go try them yourself for the verdict.

Ben parfümlerimi bildiğimiz tepsi içinde şifonyerimin üzerinde tutuyorum. İçi aynalı kenarları altın rengi şık olduğunu düşüdüğüm bir tepsi, parfümler içindeyken çok güzel yansıma yapıyor ben seviyorum. Belki ilerde daha uygun birşey bulursam onunla değiştiririm ama bu kadar parfümü böyle bir kap olmadan koyduğumda hem çok yer kaplıyor, hem göz yoruyor hem de tozunu alması daha zor oluyor. O yüzden parfümlerinizi böyle bir kap/tepsi vs içinde tutmanızı tavsiye ederim.

I keep all my perfumes in this tray on my dressing table. It is reflective -mirror like material inside and it provide a very nice reflection when the perfumes are inside. I like it, but I might change it if I find something more suitable, but if I put all my perfumes without such a container 1-they take up a lot of space 2- it becomes harder to dust them 3-they make a mess for the eye. So I recommend keeping them in a tray/container like this.


 Bu da tepsinin içinde nasıl durdukları. Tam olarak sığmaları için avon parfümlerimin hemen hemen hepsinden vazgeçtim, onları başka bir yere kaldırdım.
This is how they look inside the tray. They fit perfectly, in order for this to happen I put almost all my avon perfumes in another cupboard and gave up on them.

 Bunlar Black Friday indirimde aldığım Victoria's Secret parfüm seti. Kesinlikle çok parfümünüz varsa küçük şişeler tercih edin böylece az para verip farklı kokular deneme şansınız olur. Eğer sonsuza dek sizinle kalmasını istediğiniz bir kokuysa büyük boyunu alırsınız.
These are the Victoria's Secret set I got from last year's Black Friday discount. If you have a lot of perfumes, you should prefer smaller bottles so that you can try different scents and pay less. If you want it to stay with you forever, you can get the big bottle.

Bunların hepsini yorumlamak gerçekten çok çok çoook zor olacak, o yüzden yapmayacağım. İtiraf etmem gerekirse daha denemediklerim bile var. Ama Very Sexy favorilerimden biri, ve gerçekten çok sexy bir koku :D Hahahaha bir koku nasıl sexy olabilir orasını da tam bilmiyorum ama... gerçekten çok güzel. Victoria's Secret parfümlerine giriş yapmayı düşünüyorsanız bundan başlayabilirsiniz. Bu parfümleri satın alma konusunda da ayrı bir yazım vardı, okumak isteyenler buraya

I really cannot comment on all these, to be honest there are ones that I havent tried yet. But Very Sexy is one of my favourites, it really is sexy. You know what a sexy smell is? Well, I dont either. But.. it is pretty. If you want to get a VS perfume you might want to start with that. I have quite a story about how I bought these, if you want to check it out, click here
 Bunlar da The Body Shop'tan 3 parfümüm. Bunlarla ilgili yazım burada. O zaman hakkında söylediklerim hiç değişmemiş. Dreams Unlimited hala en sevdiğim parfümlerden, her yaşa hitap ediyor ve inanılmaz güzel kokuyor. Kalıcılığı süper değil ama o kadar olur artık. White Musk Libertine kış kokusu, ve 25 yaş ve üzeri için daha uygun olduğunu düşünüyorum. Kalıcılığı daha iyi. Love ETC... da kesinlikle yaz kış kullanılabilecek her yaşa giden ferah bir koku. Kalıcılığı Dreams Unlimited gibi çok iyi değil, gün içinde tazelemek gerekiyor. Kalıcılığı iyi değil derken bunların hepsinin Eau de Parfum olduğunu düşünürsek olması gerekenden az demek istiyorum.

This is the post that I talk about these the Body Shop Perfumes. My ideas about them hasnt changed at all. Dreams Unlimited is still one of my all time favourites, it is suitable for women of any age, but it doesnt last long enough. Same issue with Love Etc, it is a fresh scent, it is okay for any season but doesnt last long. White Musk Libertine would go beter with women 25+. Its lasting power is better too. When I say the lasting power is not good enough, I mean considering that these are all Eau de parfum they should stay on for a longer time.

Salvatore Ferragamo Incanto EDT. Bu benim (zannedersem) favori parfümüm. Bir parfümü hiç bu kadar sevmedim :D Gerçekten.  Strawberry'den almıştım fakat bitince tekrar alacağım nadir parfümlerden biri. Yaz/Bahar aylarına daha uygun olsa da kışın kullanırsanız kimse sizi ayıplamaz. Yaş sınırı olarak da 30 düşünüyorum, sonrası için biraz genç bir koku olabilir.Kalıcılığı ise bir edt'ye göre çok iyi.

Salvatore Ferragamo Incanto EDT. This is (I guess) my all time favourite. I have never liked any other perfume better :D Really. I got this from Strawberry, and this is one of the very few perfumes that I will repurchase. This is appropriate for summer/spring months, but can also be used in the winter. I belive the limit is age 30, because after that this might be a little too young.


Elizabeth Arden Splendor EDP. Aynı parfümden halama da hediye aldım, yani biraz zorlamayla 25-50 yaş arası için uygun olabilir. Kesinlikle normal zevklerime göre biraz ağır kaçan bir parfüm, ve henüz 22 yaşındayım, ama gece ya da özel bir yere giderken tercih ettiğim bir koku. Kışın bazen gündüz de kullanıyorum. Kalıcılığı çok iyi.

Elizabeth Arden Splendor EDP. I got one of these for my aunt, so I can say this is suitable for 25 to 50 with alittle stretch. It definitely is a little bit heavy for my taste, and I am 22, but I like it for specal occasions or night outs. Sometimes I use it in day time in winter. It stays on for a very long time, too.

Elizabeth Arden Mediterranean EDP. Çok sevdiğim parfümlerimden biri, yaz kış kullanılabilecek bir koku. Kalıcılığı iyi, her yaşa uygun, çoğunluğun beğeneceği bir koku olduğunu düşünüyorum. Ben daha çok bahar aylarında kullanıyorum.

Elizabeth Arden Mediterranean EDP. This is one of my favourites. It is good for summer and winter, it stays on for a long time, it is okay for all ages, and I believe most ladies would like this scent. I use it a lot in spring and autumn.

Moschino Cheap and Chic EDT. Sürdüğüm zaman en çok iltifat aldığım koku bu olsa gerek. Kokusunu ben de çok beğeniyorum, ama herhalde başkalarına daha güzel kokuyor. Şişesine özellikle bayılıyorum, zannedersem bunu da bitince tekrar alabilirim. Kış aylarında daha çok kullansam da yazın da kullandığım oluyor.

Moschino Cheap and Chic EDT. This is the perfume that brings me the most compliments. I also like the scent but appearantly people like it better. I love the bottle especially, and I belive I will buy this again when it is over. I use it in winter mostly but sometimes I use it in summer time too.
Avon parfümlerimi temsilen bunları koydum, en sık kullandığım bunlar. Diğerlerinin çoğunu kaldırdım zaten, fakat 2 tane hediye geldi onları henüz kullanmadım yorumlarını bir ara yazacağım. Bütün Avon parfümlerimin yazısı birincisi burada   ikincisi burada

These are here to represent my Avon perfumes. Most of the other ones I threw away. There are two more that I received as presents and I havent used them yet, I will comment on them when I do. Here are all the Avon perfumes first entry  second entry
Elizabeth Arden Provocative Woman EDP. En sevdiğim parfümlerden biri. Bu da oturaklı bir koku (o ne demekse), yani 20-40 arası gibi, bu yaşları tamamen kendi kafamdan söylüyorum zaten bu insanın kişisel tercihi. Her gün kullanabileceği bir parfüm arayışındakilerin denemelerini önerebileceğim bir parfüm.

Elizabeth Arden Provocative Woman EDP. One of my favourites. This is quite a mature scent (whatever that means) I mean 20-40 years seems okay for me, and I am definitely making these years up as they are personal preferences. I can recommend this to people who are looking for a new everyday perfume.

Salvatore Ferragamo EDP. Sadece kışın kullandığım bir parfüm. Kalıcılığı çok çok iyi. Kesinlikle herkesin beğeneceği bir koku olduğunu düşünmüyorum, ama ben beğeniyorum. Tek şikayetim şişenin şekli ve uzunluğu. Çok dikkatli koymak gerekiyor en sık düşen parfümüm bu.

Salvatore Ferragamo EDP. I use this only in winter. It stays on for a loooong time. This is not everyone.2s cup of tea, but I do like it a lot. My only complaint is the shape and the length of the bottle. You need to handle it very carefully, it drops very easily.




Dior J'adore EDT. Öncelikle en sevdiğim şişelerden biri olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. EDT olduğu için ben kokusunu yeterince kalıcı bulmuyorum. Özellikle verdiğim paraya dönüp baktığımda sonsuza dek üzerimde kalmasını bekliyorum gerçi ama :D Neyse, en sevdiğim parfümlerimden biri,yaz kış kullanabiliyorum ve her yaşa da gidebileceğini düşünüyorum. Zaten bildiğim kadarıyla oldukça popüler bir koku.

Dior J'adore EDT. I should start by saying that this is one of my favourite bottles. Because it is EDT, it doesnt stay on for a very long time. When I look back at the price I paid for this bottle, I want it to stay for ever :D oh well, this is one of my favourites because I can use it all the time. Anyone can use it, as far as I know this is one of the most popular scents.

Escada Pacific Paradise EDT. EDT olmasına rağmen kalıcılığı oldukça iyi. Uyarmalıyım OLDUKÇA ŞEKERLİ hatta dünyanın en şekerli kokusu olduğunu düşünüyordum ta ki Aquolina Pink Sugar'ı deneyene kadar. O bundan bile tatlı bir koku, ama ikisi arasında seçim yapmam gerekse bunu seçerim. Kesinlikle zorlamayla 25'e kadar anca kullanılır sonrasında gerçekten olmaz. Bu konuda kesin konuşuyorum :D Zaten bu parfüm artık üretilmiyor bildiğim kadarıyla, ben de kısa zamanda (!) bitirmeye çalışıyorum.


Escada Pacific Paradise EDT. Though it is edt, it stays on for a very long time. I should warn you that it is very VERY SWEET. I thought that this is the sweetest scent in the world until I tried Aquolina's Pink Sugar. I should say I'd prefer this one over that. You shoudl not use this if you are over 25, I am serious about that :D I believe this has been discontinued, I am trying to finish it up as fast as I can (!).


Bruno Banani Pure Woman EDT. Bu parfümü çok sevmediğimi söylemeliyim. Bana biraz ağır geliyor, sadece evde falan sıkıyorum, genellikle anneme tavsiye ediyorum. Kalıcılığı fena değil, kokusunu da kesin beğenenler çıkacaktır, o yüzden parfümüm biraz ben burdayım desin diyenler bunu deneyebilir.

Bruno Banani Pure Woman EDT. I don't like this a lot I should say. I find it quite heavy, only use it when I am home or give it to my mother. It stays on for some time, and I believe there are people who would love this scent, so if you say that your perfume should definitely say that you're wearing it, go ahead and give this a go.


Sadece kışın ya da sadece yazın kullandığım parfümlerimi hiç güneş almayan ve çevresinde kesinlikle ısı kaynağı olmayan koridordaki dolabımda tutuyorum, ve sadece mevsimi geldiği zaman normalde parfümlerimin durduğu tepsiye koyuyorum. Parfümlerin camla arasında kütüphanem olduğu için asla direkt güneş ışığı almıyorlar, açıkçası şu zamana kadar bozulan parfümüm de olmadı.

The ones I use only in winter or summer, I keep in a cupboard which is very far away from a heat source and which never sees the sunlight :D I only take them out and put them in the ray when their season comes. Where they sit, they don't get direct sunlight because there is my library between them and the window. Frankly, I've never experienced any of my perfumes going bad.


Eğer bahsettiğim parfümleren herhangi biri hakkında daha detay istiyorsanız yorum bırakabilirsiniz.
If you want more details about any of the perfumes that I mentioned, feel free to leave a comment.

Share:

0 yorum